Henrik Fisker je tvrdí, že urobil vedecký prelom v solid-state batériach

V pretekoch vytvoriť pokročilé solid-state batérie pre elektromobily takmer nikto nepočíta s Henrikom Fiskerom a jeho najnovším elektromobilovým elektromobilom EMotion, ktoré debutovalo na CES v Las Vegas v januári.

Fisker však tvrdí, že auto príde na trh v roku 2020 s jeho dlho sľubovanými solid-state batériami.

„V skutočnosti sme popredu oproti tomu, kde chceme byť. Vytvorii sme batérie s lepšími výsledkami rýchlejšie, než sme očakávali,“ povedal Fisker v rozhovore s Inc. magazínom.

V minulosti Fisker tvrdil, že auto vyjde s konvenčnými batériami dodávanými od LG Chem ešte predtým, než bude mať firma pripravené vlastné solid-state batérie. Množstvo ľudí bolo skeptických ohľadom týchto tvrdení, hlavne kvôli vyhlásenému bankrotu jeho prvej automobilky a kvôli dedičstvu technológie solid-state batérii, ktoré Fisker využíva.

Fabio Albano, hlavný vedec vo Fiskerovej novej firme, Fisker Inc., totiž prišiel z Michiganského startupu Sakti3, zaoberajúceho sa vývinom solid-state batérii. Startup bol prevzatý firmou Dyson, britským výrobcom vysávačom. Dyson v tom čase oznámil, že vyrobí sériu troch elektromobilov, avšak prvý, taktiež stanovený pre rok 2020, nebude zahŕňať solid-state batérie.

Potenciál solid-state batérii spočíva v tom, že neobsahujú horľavé likvidné elektrolyty, takže automobilky nemusia okolo nich vyrábať ochranné štruktúry. To umožňuje batériovým článkom natlačiť ich do menšieho priestoru a taktiež zvýšiť dojazd.

Sú taktiež stabilnejšie pri nabíjaní a ich nabíjacia rýchlosť nemusí byť obmedzená počas toho ako sa dostávajú k plnej kapacite (nad 80 %).

Výzvy spočívajú v tom, že solid-state batérie nevyrábajú toľko energie a nedarí sa im tak dobre v chladnom počasí. Fisker však tvrdí, že spoločnosť adresovala obe výzvy vytvorením vrstevnej batérie s väčšou plochou povrchu než u konvenčného batériového dizajnu.

Fisker tvrdí, že nová batéria umožní v elektromobile Emotion 460 míľ (741 km)  dojazdu a nabije sa na 80 % okolo jednej minúty. Taktiež tvrdí, že batérie vážia menej než polovicu váhy ako konvenčné lítium-iónové batérie.

EMotion by malo mať interiér na úrovni 7. rady BMW a masívnu 140 kWh batériu, ktorá poskytuje 775 koní pohonu na všetky štyri kolesá.

Fisker EMotion

zdroj fotografie: greencareports.com


zdroj: greencarreports.com, zdroj titulnej fotografie: greencarreports.comzdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 6
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: