Model 3 sa predával lepšie než všetky prémiové sedany za júl dokopy

Vo finančnom reporte pre druhý kvartál Tesla tvrdila, že Model 3 nie je len najlepšie predávaným stredne veľkým sedanom v USA za júl, ale taktiež, že v súčasnosti predal viac kusov, než všetky vozidlá v segmente dokopy.

Aby Tesla ilustrovala svoje tvrdenie, vydala v správe graf, ktorý ukazuje, že Model 3 získal 52 % podiel na trhu za mesiac júl. V rámci vozidiel Tesla zahrnula BMW rady 3, Audi A4, Mercedes triedy C, Lexus IS a Jaguár XE ako „stredne veľké prémiové sedany,“ pričom ich analýza bola obmedzená iba na USA. Kanada a ďalšie regióny ako Európa a Ázia sa nepočítali.

Tesla v súčasnosti sústredí na všetky doručenia v USA a Kanade potom, čo naakumulovala rezervy za 2 roky.

Tu je graf, ktorý Tesla vydala (poznámka: toto je graf pre trhový podiel, nie počet predajov):

zdroj fotografie: electrek.co

Hoci to vyzerá tak, že Model 3 preberá predaje od iných prémiových sedanov v miere 1:1, nie je to tak. Graf iba zobrazuje rast predaja Modelu 3 ako percento celkového segmentu stredne veľkých prémiových sedanov, nie nevyhnutne zníženie predaja iných spoločností. Na to by sme potrebovali ďalší graf, ktorý zobrazí celkové predaje každého modelu.

Tesla taktiež zmenila svoj referral program, keď pridala Model 3 Performance na zoznam vozidiel, ktoré z neho benefitujú a signalizuje koniec neobmedzeného nabíjania pre objednávky vykonané po 16. septembri. Toto viedlo k názoru, že spoločnosť potrebuje zvýšiť dopyt, pretože Model 3 údajne nemal také vysoké objednávky, ako sa očakávalo.

Avšak s kvartálnym aktualizovaním Tesla naznačuje, že dopyt je pomerne silný. Tesla tvrdí, že jej schopnosť predať viac než ďalšie autá v segmente je následkom príťažlivosti Modelu 3 pre zákazníkov z iných segmentov. Na základe obchodov, ktoré Tesla získala, si myslí, že cieľový trh nezahŕňa iba prémiové stredné sedany, ale taktiež neprémiové sedany a hatchbacky.

Keďže Tesla nevyrába autá ani v jednom segmente a iné spoločnosti áno, Model 3 láka zákazníkov, ktorí majú záujem vlastniť Teslu, avšak inak by si kúpili auto v jednom zo segmentov.

Treba taktiež poznamenať, že v súčasnosti spoločnosť dodáva Model 3 vo verzii s dlhým dojazdom a prémiovým interiérom, ktorých cena začína na 49-tisíc dolároch (42 403 eur). Keď začne dodávanie verzie s nižšou cenou, môžeme očakávať zvýšenie dopytu.

Recenzie dokazujú, že Model 3 je fantastické auto. Väčšina ľudí si myslí, že je to skvelé auto, takže nie je žiadnym prekvapením, že láka zákazníkov z iných segmentov a darí sa mu predať viac než jeho konkurencii.

Ramp stále pokračuje. Dokonca i keď Tesla predá 50-55-tisíc kusov Modelu 3 tento štvrťrok, ako to predpovedá, nie je to konečný cieľ produkcie Modelu 3. Tesla opakovane tvrdila, že cieľom je predať aspoň 500-tisíc kusov Modelu 3 celosvetovo, alebo i viac.

Ďalej, Tesla sa bude eventuálne rozširovať do ďalších segmentov, ako je prémiový malý crossover segment s nasledujúcim vozidlom Model Y. Je možné, že určitý dopyt sa presunie z Modelu 3 na Model Y v čase, keď vozidlo vyjde. Veľa ľudí však to isté tvrdilo o Modelu X, pričom nekanibalizoval predaje Modelu S. Dopyt sa stále zdá byť silný pre S a X, pričom Tesla tvrdí, že v Q2 2018 mala najvyšší počet objednávok kombinácii modelov S a X v histórii.

Model 3zdroj fotografie: electrek.co


zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 13
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: