Mercedes-Benz testuje elektromobil EQC
Krátko pred uvedením na trh vozidlo EQC ešte poslednýkrát brázdilo švédsku zasneženú krajinu.
Osobitnú pozornosť pri týchto ďalších skúškach v zimných jazdných podmienkach venujú inžinieri v švédskom Arjeplogu teplotnému manažmentu akumulátora a interiéru, nabíjaniu v chlade, ako aj bezpečnosti jazdy, trakcii a rekuperácii na ľade a snehu.
(kombinovaná spotreba elektrickej energie: 22,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje)
Po digitálnych testoch a skúškach na skúšobnej stolici najazdí približne 200 prototypov a predsériových vozidiel EQC na štyroch kontinentoch viacero miliónov kilometrov. Súčasťou skúšobného programu je viac ako 500 individuálnych skúšok v Európe, Severnej Amerike, Ázii a Afrike. Vozidlo EQC bolo počas troch zím a troch liet vystavované teplotám od mínus 35° až po viac než plus 50° Celzia.
Testovanie prebieha v Arjeplogu v Laponsku na cestných komunikáciách a špeciálne zriadených skúšobných tratiach. Testovanie sa však začalo už skôr: v Sindelfingene sa v iteračných procesoch optimalizujú konštrukčné diely a do vozidiel sa zabudúvajú najnovšie varianty.
Oproti predchádzajúcim skúškam vozidla EQC v zimných jazdných podmienkach sa tentokrát len optimalizujú a potvrdzujú posledné detaily. K tomu patrí doladenie a testovanie niektorých tematických oblastí, ktoré v prípade elektrických vozidiel predstavujú osobitnú výzvu: správanie pri studenom štarte a tepelný komfort, predklimatizovanie, čo najlepší dojazd aj v prípade chladných podmienok, možné obmedzenia vplyvom ľadu a snehu, súhra elektrického hnacieho ústrojenstva a regulácie ESP, teplotný manažment a nabíjanie v chlade, maximálna trakcia, dynamické jazdné vlastnosti a rekuperácia.
Zdroj: tlačová správa Daimler.sk
zdroj fotografií: www.mercedes-benz.sk
Autor: Veronika Kašiarová