Nový Arteon získal najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek od Euro NCAP

Čomu vďačí nový VW za takéto výsledky v sérii crash-testov?

→ Nové Polo má čistý, charizmatický dizajn a poskytuje viac miesta pre cestujúcich a batožinu
→ Hodnotenie potvrdzuje mimoriadne vysokú bezpečnostnú úroveň nového modelu Volkswagen
→ Euro NCAP: „Najvyššie hodnotenie za ochranu chodcov vo vyššej strednej triede v histórii“

S najlepším hodnotením pre nový Arteon dosiahol Volkswagen aj v najnovšej sérii crash-testov Euro NCAP vynikajúce výsledky. Nezávislá európska organizácia na ochranu spotrebiteľov ohodnotila nový model fastback značky Volkswagen najvyšším hodnotením 5 hviezdičiek. Hodnotenie oceňuje nielen ochranu dospelých členov posádky a detí ale aj sériové asistenčné systémy v oblasti ochrany chodcov. V tejto oblasti Arteon získal vďaka sériovej funkcii núdzového brzdenia City Brake s rozpoznávaním chodcov najvyššie doteraz udelené hodnotenie vo vyššej strednej triede.

S hodnotením 5 hviezdičiek experti Euro NCAP (European New Car Assessment Programme = Európsky program hodnotenia nových automobilov) signalizujú, že Arteon je zvlášť bezpečným vozidlom vo svojej triede. Výborný výsledok je zásluhou inovatívnych asistenčných systémov (o.i. sériovej funkcia núdzového brzdenia City Brake s rozpoznávaním chodcov) a integrovanej bezpečnostnej koncepcie, ktorá v prípade kolízie zabezpečuje optimalizovanou štruktúrou karosérie spolu s vysoko účinným komplexom sedadiel, bezpečnostných pásov a airbagov maximálnu ochranu pasažierov.

Súhrnné hodnotenie bezpečnosti piatimi hviezdičkami, ktoré Arteon získal, sa skladá z čiastkových oblasti: napríklad v oblasti „ochrana dospelých členov posádky“ nový Arteon získal 96 percent maximálneho hodnotenie. V oblasti „ochrana detí“ získal 85 percent možného počtu bodov.

Zvlášť vysoké hodnotenie 85 percent v kategórii „ochrana chodcov“ Arteon dosiahol vďaka vydarenej kombinácii sériovej funkcie núdzového brzdenia a pasívnej ochrany nechránených účastníkov cestnej premávky.

V kategórii „bezpečnostné asistenčné systémy“ boli 5-hviezdičkové požiadavky s 82 percentami možných bodov ďaleko prekonané. Pri tom boli zohľadnené rozličné sériové prvky vybavenia ako indikácia nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách, adaptívny tempomat, systém monitorovania premávky pred vozidlom „Front Assist“ s funkciu núdzového brzdenia a rozpoznávaním chodcov, ako aj asistenčný systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu „Lane Assist“.

Nezávislé medzinárodné konzorcium Euro NCAP je už 20 rokov prísnou autoritou v oblasti hodnotenia bezpečnosti automobilov v Európe. V uplynulých rokoch sa metodika bariérových testov kontinuálne sprísňovala a v súčasnosti obsahuje rozličné scenáre kolízií a požiadavky na ochranu členov posádky a chodcov:

• Čelný náraz na hliníkovú deformovateľnú bariéru rýchlosťou 64 km/h so 40-percentným prekrytím
• Čelný náraz na pevnú bariéru rýchlosťou 50 km/h so 100-percentným prekrytím
• Bočný náraz pohyblivou bariérou rýchlosťou 50 km/h do bočnej štruktúry vozidla
• Bočný náraz do stĺpa rýchlosťou 32 km/h
• Ochranu proti poraneniu krku pri náraze zozadu
• Automatické núdzové brzdenie na vozidlá a chodcov s cieľom zníženia rýchlosti nárazu alebo zabráneniu kolízii

Nový Arteon má rozsiahle bezpečnostné vybavenie. Patria k nemu airbagy vodiča a spolujazdca (s funkciou deaktivácie airbagu spolujazdca a kolenným airbagom vodiča), bočné airbagy vpredu a bočné hlavové airbagy pre obidva rady sedadiel. K tomu pristupujú bezpečnostne optimalizované opierky hlavy, znižujúce riziko poranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu a systém proaktívnej ochrany, ktorý rozozná situácie so zvýšeným rizikom kolízie a vtedy napne zapnuté predné bezpečnostné pásy a privrie otvorené okná, resp. strešné okno až na malú škáru.

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o s právami vyhradenými na uverejnenie spravodajstvom Prepriemysel

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: