Volkswagen znižuje pracovné hodiny zamestnancov

Automobilový koncern Volkswagen momentálne nezápasí len s emisným škandálom. Ako sa tento pondelok vyjadrili poprední predstavitelia, v šiestich závodoch nemeckej automobilky obmedzia na niekoľko dní výrobu ako dôsledok sporu s dvoma kľúčovými dodávateľmi, ktorý naberá na obrátkach.

Okolo dvadsaťsedemtisíc zamestnancov tak bude do konca augusta pracovať menej, čo je ďalšia rana pre firmu, ktorá sa, zdá sa, márne snaží dostať z osídiel škandálu s podvodom s emisiami, ktorý stojí Volkswagen miliardy.

Ku skráteniu pracovného času sa pristúpilo po tom, čo dvaja dodávatelia častí prevodoviek a poťahov na sedadlá pozastavili dodávky, čo malo nepriaznivý dopad na výrobu obľúbených modelov, medzi ktoré patria aj Passat a Golf.

Volkswagen ďalej vo svojom stanovisku uviedol, že hoci miestny súd v Bruswicku nariadil spomínaným dodávateľom dodržiavať dohodnuté dodávky súčiastok, tí sa zatiaľ nenamáhajú ich plniť, ale sa voči rozhodnutiu súdu odvolali. Rokovania s dodávateľmi tak budú pokračovať budúci pondelok. Ako potvrdil hovorca nemeckej automobilky, na jednej strane sa Volkswagen snaží s dodávateľmi vyjednávať, na druhej strane však nevylučuje, že spomínanú situáciu bude aj ďalej riešiť právnou cestou.

VWUvedení dodávatelia však tvrdia, že Volkswagen zrušil niekoľko zmlúv bez upozornenia a náhrady výdavkov, takže nemali inú možnosť, len pozastaviť dodávky, aby tak ochránili vlastné záujmy a zamestnancov.

Hovorca firmy Prevent, materskej spoločnosti dvoch spomínaných dodávateľov, vo svojom piatkovom stanovisku pre nemecký podnikateľský denník Handelsblatt potvrdil, že Volkswagen mal na svojich dodávateľov požiadavky, ktoré sa jednoducho nedali akceptovať.

Ako ďalej informoval denník Hadelsblastt, nemecký koncern žiada od dodávateľov odškodné vo výške niekoľko miliárd eur.

Tento konflikt nahneval aj predstaviteľov odborového zväzu vo Volkswagene, ktorí sa nechali počuť, že naň najviac doplácajú rádoví zamestnanci, ktorí v ňom nehrajú žiadnu dôležitú rolu. Spor medzi automobilkou a dodávateľmi sa najviac dotkol fabrík v Emdene, Zwickau, Kassele, Salzgittere, Brunswicku i časti automobilky v centrále vo Wolfsburgu.

 

Zdroj: industryweek.com

[simppleboxshortcode]

[printfriendly]

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: