Prvý prémiový pikap vhodný na prácu i voľný čas

Komfortný pickup s moderným dizajnom a očarujúcimi schopnosťami v teréne:

Nová Trieda X značky Mercedes-Benz vnáša do sériovej výroby vo veľkej miere nielen nezmenený pokrokový dizajn štúdie Triedy X, ktorá vzbudila veľký záujem, ale aj jedinečnú všestrannosť použitia – od robustného pikapu s vlastnosťami pre jazdu v teréne až po mestské štýlové a rodinné vozidlo.

Trieda X posúva hranice tradičného sveta pikapov. Obohacuje cenené prednosti stredne veľkého pikapu o typické vlastnosti vozidla značky Mercedes-Benz, ako je dynamika jazdy, komfort, dizajn, bezpečnosť, zosieťovanie a rozsiahle možnosti individuálneho prispôsobenia. Značka Mercedes-Benz tak reaguje na meniace sa potreby zákazníkov a otvára tento segment novým skupinám zákazníkov. Na výber sú k dispozícii tri varianty výbavy, štvorvalcové a šesťvalcové motory, pohon zadných kolies a pripojiteľný alebo stály náhon všetkých kolies, 6-stupňová manuálna prevodovka a 7 stupňová automatická prevodovka.

Okrem toho je k dispozícii aj šesť rôznych poťahov sedadiel vrátane dvoch kožených variantov, tri ozdobné prvky kokpitu a jeden pestrý program príslušenstva vyvinutý značkou Mercedes-Benz, pomocou ktorého možno Triedu X individuálne meniť ako žiadny iný pikap – vizuálne aj funkčne. V Európe sa Trieda X začne uvádzať na trh v novembri 2017. Začiatkom roka 2018 budú nasledovať trhy v Južnej Afrike, Austrálii a na Novom Zélande, začiatkom roka 2019 bude nasledovať Argentína a Brazília.

Trieda X značky Mercedes-Benz bola cielene vyvinutá podľa meniacich sa požiadaviek na medzinárodných trhoch s pikapmi. Už roky neustále rastie dopyt po stredne veľkých pikapoch s vlastnosťami typickými pre osobné motorové vozidlá a komfortnými prvkami výbavy. Zároveň rastie aj podiel pikapov, ktoré sa používajú na súkromné účely. Tieto vozidlá sa už nepovažujú za čisto pracovné stroje. Značka Mercedes-Benz ako prvý prémiový výrobca reaguje na tieto zmeny – základom sú jej rozsiahle skúsenosti a spôsobilosť v oblasti vývoja úžitkových a terénnych vozidiel pre náročné pracovné úlohy ako Unimog a Trieda G alebo vozidiel ako Trieda V a Vito, ktoré sú vhodné na prácu aj voľný čas, či osobných motorových vozidiel, ktoré jedinečným spôsobom celosvetovo reprezentujú moderný luxus a vysoký pôžitok z jazdy.

Trieda X sa teda orientuje na rozličné skupiny zákazníkov: vlastníkov pôdy, napríklad farmárov v Argentíne, majiteľov podnikov, ako sú podnikatelia v Austrálii pôsobiaci v stavebníctve, rodiny vyhľadávajúce prémiové produkty, napríklad v Brazílii, trendových individualistov v Južnej Afrike alebo športových nadšencov a dobrodruhov na Novom Zélande alebo v Nemecku.

Tvrdá práca, veľa radosti: nová Trieda X

Tak ako žiadny iný pikap nová Trieda X v sebe spája zdanlivo nespojiteľné: moderný dizajn a nekompromisnú robustnosť, očarujúce schopnosti v teréne a vysokú dynamiku jazdy, štýlový komfort a vysokú funkčnosť. Vďaka tomu môžu byť Trieda X zaradená aj medzi pikapy. Odolný a výkonný pikap ponúka jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť, ktoré spĺňajú mnohé nároky – so zreteľom na dynamiku jazdy, ako aj jazdný komfort. Tieto vlastnosti sa dosahujú vďaka komfortnému podvozku s nastavením, ktoré je typické pre značku Mercedes-Benz. Skladá sa z rebrinového rámu, tuhej viacprvkovej zadnej nápravy, nezávislého zavesenia kolies vpredu a vinutých pružín na obidvoch nápravách.
Trieda X s nezameniteľným dizajnom v troch modelových variantoch, postavená na tejto platforme, vstupuje do rôznych životných a pracovných oblastí:

základný variant Trieda X PURE je ideálny na účely, v ktorých sa vyžaduje robustnostné a funkčné nasadenie. Spĺňa všetky požiadavky pracovného stroja. Svojím komfortom a dizajnom má zároveň najlepšie predpoklady na to, aby slúžil ako vozidlo, ktoré je vhodné na stretnutia so zákazníkmi alebo dodávateľmi, ako aj na súkromné aktivity.
Trieda X PROGRESSIVE sa orientuje na ľudí, ktorí si želajú robustný pikap s výraznejším stylingom a väčším počtom komfortných funkcií – môže slúžiť ako vizitka vlastného podniku a zároveň aj ako komfortné a reprezentatívne súkromné vozidlo.

Trieda X POWER je špičková línia výbavy. Orientuje sa na kupujúcich zákazníkov, pre ktorých je dôležitý styling, výkon a komfort. Trieda X POWER je štýlové vozidlo vymykajúce sa konvenciám – je vhodné pre mestské prostredie, ako aj pre športové a voľnočasové aktivity mimo spevnených ciest. Svojím dizajnom a vysokou úrovňou výbavy odzrkadľuje nezávislý a individualistický životný štýl.

Robustný charakter s dynamickým vzhľadom

Triede X značky Mercedes-Benz sa pokrokovým dizajnom podarilo spojiť odolnosť a štýl. Pikap stelesňuje pokročilý dizajnový smer zmyselnej čistoty značky Mercedes-Benz. Puristický dizajn s redukovanými a mimoriadne precíznymi obrysmi, kladúci dôraz na povrchy, emocionálnym spôsobom vyzdvihuje základné cnosti pikapu – s takmer neobmedzenou funkčnosťou. Trieda X odolá užitočnému zaťaženiu až 1,1 tony. To stačí napríklad na prepravu 17 plných 50-litrových sudov piva uložených na ložnej ploche. Vďaka svojej ťažnej sile do 3,5 tony dokáže utiahnuť príves s tromi koňmi alebo osemmetrovú jachtu.

Trieda X má predĺžené telo karosérie, z ktorého vyžaruje dynamika, za čo vďačí dlhému rázvoru kolies 3 150 milimetrov, krátkemu, skrytému previsu vpredu, priestoru pre cestujúcich umiestnenému vzadu a veľmi dlhému previsu vzadu. Tvar bočných okien s dynamickým zalomením pri línii boku a presné vedenie línií v kontraste so zvýraznenými svalnatými plochami dodatočne zdôrazňuje dynamiku v pozdĺžnom smere. Výrazne do strán vysunuté podbehy kolies, suverénna predná časť a puristicky stvárnená zadná časť zvýrazňujú vnímanú šírku vozidla. Poukazujú na vynikajúcu dynamiku Triedy X v priečnom smere a vďaka nim pikap nezlomne stojí na vozovke.

Mohutná a suverénna predná časť s tromi rôznymi charaktermi

Na prednej časti sa ukazuje suverénny charakter tváre SUV, ktorý je typický pre túto značku – s centrálnou hviezdou, maskou chladiča s dvomi lamelami, vysokou a mohutne modelovanou kapotou motora, ako aj svetlometmi prechádzajúcimi až do blatníkov. Spojler predného nárazníka zvýrazňujúci šírku vozidla má v závislosti od línie výbavy celkom osobitný charakter. V základnom variante PURE nie je nalakovaný, v rámci línie výbavy PROGRESSIVE je nalakovaný vo farbe vozidla. Najhodnotnejší modelový variant POWER je vybavený nárazníkom, ktorý je tiež nalakovaný vo farbe vozidla, a navyše obsahuje aj pochrómovanú ochranu proti podbehnutiu. Pre všetky tri línie výbavy je k dispozícii deväť atraktívnych farieb exteriéru, ako aj množstvo exkluzívnych diskov s priemerom 17, 18 a 19 palcov.

Puristická zadná časť so sériovým nárazníkom vrátane nástupného schodíka

Podobne ako pri spojleri predného nárazníka, aj úprava zadného nárazníka sa líši v závislosti od línie výbavy: línia výbavy PURE ponúka čierny lak, línia výbavy PROGRESSIVE zase ponúka lak vo farbe vozidla. Súčasťou línie výbavy POWER je pochrómovaný nárazník, ktorý pôsobí mimoriadne hodnotne. Komfortný prístup na ložnú plochu pri nakladaní a vykladaní poskytuje nástupný schodík integrovaný v nárazníku. Komu nestačí sériové otváranie zadných výklopných dverí s uhlom 90°, ten si môže na želanie objednať Triedu X bez nárazníka. V tomto prípade je možné otvoriť zadné výklopné dvere s uhlom 180 stupňov.

Korba je do šírky navrhnutá tak, aby sa aj medzi podbehmi kolies našlo miesto na priečne uloženie europalety. Trieda X je ako jediný stredne veľký pikap vybavená sériovým osvetlením ložnej plochy. V treťom brzdovom svietidle sa nachádzajú svetelné diódy, ktoré osvetľujú celú korbu. Na obsluhu slúži vypínač na stredovej konzole. Po zapnutí zapaľovania sa svetlo okamžite automaticky vypne. Základnou súčasťou výbavy korby je aj 12-voltová zásuvka na napájanie prídavných zariadení, ako sú napríklad kompresory.

Nový štandard komfortu a hodnotného pôvabu

Trieda X pozdvihuje komfort a hodnotný pôvab interiéru na novú úroveň v segmente stredne veľkých pikapov. Na prístrojovej doske sa nachádza vydutý ozdobný prvok, ktorý je typický pre značku Mercedes-Benz a tiahne sa po celej šírke prístrojovej dosky – je to novinka v tejto triede vozidiel. Vytvára pocit otvoreného priestoru a sprostredkúva puristickú modernu. Pre triedu X POWER sú k dispozícii tri varianty ozdobného prvku: matné čierne vyhotovenie so vzhľadom pixlov, vyhotovenie so vzhľadom hliníka s pozdĺžnym výbrusom a matné hnedé vyhotovenie so vzhľadom štruktúry dreva. Do tohto hodnotného prostredia dobre zapadá vrchná časť kokpitu v imitácii kože ARTICO, ktorá sa na želanie dodáva v čiernej alebo orechovej hnedej farbe. Športovými zvýrazňujúcimi prvkami sú charakteristické okrúhle dýzy ventilácie. V závislosti od línie výbavy sú vyhotovené v čiernej farbe s vysokým leskom alebo v tieňovej striebornej farbe, čím vytvárajú hodnotný pocit chladu pri dotyku. Súčasťou línie výbavy PROGRESSIVE a POWER je aj stredová konzola, ktorú lemuje dominantný ozdobný rám v tieňovej striebornej farbe. V tieňovej striebornej farbe sú vyhotovené aj veľké madlá na dverách. Pocit chladu pri dotyku zosilňuje voľne stojaci centrálny displej známy z Triedy V. V kombinácii s multimediálnym systémom COMAND Online má uhlopriečka rozmer 8,4 palca, vďaka čomu ide o najväčší displej v danom segmente. Pomocou rozlíšenia 960 x 540 pixelov a technológie IPS (In-Plane Switching) s vysokým kontrastom ponúka brilantný obraz, ktorý výrazne zvyšuje najmä kvalitu zobrazenia 360-stupňovej kamery a máp navigácie.

Koncepcia ovládania a zobrazovania sa vyznačuje už zvyčajne vysokým komfortom a najlepšou ergonómiou. Združený prístroj sa skladá z veľkých, analógových okrúhlych prístrojov pochádzajúcich z Triedy C a Triedy V. V Triede X PROGRESSIVE a POWER majú tvar tubusov. Medzi okrúhlymi prístrojmi sa nachádza farebný multimediálny displej s uhlopriečkou 5,4 palca. Pomocou stláčacích tlačidiel na sériovom trojramennom multifunkčnom volante možno ovládať nastavenia na farebnom displeji bez toho, aby vodič musel pustiť volant. Na volante sa nachádza spolu dvanásť tlačidiel a výšku volantu je možné nastaviť, čo zlepšuje ergonomické držanie tela a umožňuje uvoľnené sedenie. V Triede X PROGRESSIVE a POWER sú volant, rukoväť radiacej páky a páka ručnej brzdy potiahnuté kožou.

Trieda X je v kombinácii s multimediálnym systémom Audio 20 CD a COMAND Online okrem centrálnej ovládacej jednotky vybavená aj multifunkčným dotykovým poľom, ktorý je známy zo všetkých konštrukčných radov osobných motorových vozidiel – aj tento prvok výbavy je v tomto segmente jedinečný. Je ergonomicky umiestnený na stredovej konzole a možno ho ovládať podobne ako smartfón pomocou gest alebo zadávaním písmen a znakov.

Elektricky nastaviteľné komfortné sedadlá s bedrovou opierkou

Komfort bol v centre pozornosti aj pri vývoji sedadiel. Hodnotné materiály a konštrukcia sedadla s optimálnou bočnou oporou, vysokou polohou sedadla a ergonomicky tvarovanými penovými výplňami sa starajú o maximálne príjemné sedenie vodiča aj spolujazdca – aj na dlhších trasách. Komfortné sedadlá sú nastaviteľné pozdĺžne aj výškovo a nastaviť možno aj sklon operadla. Sedadlá sú navrhnuté jasne, ergonomicky a funkčne. Trieda X POWER je sériovo vybavená elektricky nastaviteľnými sedadlami a elektrickou bedrovou opierkou s možnosťou nastavenia v štyroch smeroch. Trojmiestna lavica na sedenie vzadu má komfortnú výšku sedadiel a zosilnené bočné vankúše, ktoré poskytujú optimálne držanie tela na krajných miestach na sedenie. Okrem toho je každé z týchto miest na sedenie sériovo vybavené mechanizmom na zachytenie detskej sedačky i-Size/ISOFIX.

Najväčší výber materiálov a farieb v segmente

Okrem rôznych ozdobných prvkov je k dispozícii šesť poťahov sedadla vrátane dvoch variantov kože s kontrastnými ozdobnými švami, ako aj dve farby čalúnenia stropu. Trieda X tak ponúka najväčší výber materiálov a farieb v tejto triede vozidiel. Sedadlá v Triede X PURE sú sériovo potiahnuté čiernou látkou Tunja. Na želanie je k dispozícii čierna koženka. Vo variante PROGRESSIVE sú komfortné sedadlá potiahnuté čiernou látkou Posadas. Na želanie je k dispozícii imitácia kože ARTICO/mikrovlákno DINAMICA v čiernej farbe, známe konštrukčných radov osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz.

Trieda X POWER sa sériovo dodáva s imitáciou kože ARTICO/mikrovláknom DINAMICA v čiernej farbe s prídavným kontrastným ozdobným švom v alpakovej sivej farbe. Na želanie je k dispozícii aj čierna koža s ozdobným švom v alpakovej sivej farbe alebo koža v orechovej hnedej farbe s čiernym ozdobným švom. Ozdobné švy v kontrastnej farbe dodávajú sedadlám esteticky ešte hodnotnejší vzhľad. Exkluzívne ozdobné švy sú použité aj na poťahoch z imitácie kože ARTICO, na vrchnej časti prístrojovej dosky, lakťových opierkach a líniách boku dverí. Tieto ozdobné švy ešte viac zvyšujú hodnotu celého interiéru. Prvýkrát v tejto triede vozidiel sú pre poťah stropu k dispozícii dva varianty vyhotovenia: látka v béžovej farbe macchiato a čierna látka. V Triede X POWER je látkou v rovnakej farbe potiahnutý aj stĺpik A.

Individuálne prispôsobenie na mieru – balíky Style a rozsiahla ponuka príslušenstva značky Mercedes-Benz

Ďalšie možnosti individuálneho prispôsobenia ponúka množstvo prvkov zvláštnej výbavy a pre línie výbavy PROGRESSIVE a POWER je k dispozícii balík Style. Trieda X je vďaka tomu vybavená napríklad bočnými nášľapnými doskami a elektricky otvárateľným zadným oknom. Značka Mercedes-Benz okrem toho nasadila vlastný tím dizajnérov a vývojárov, ktorí vytvorili rozsiahlu ponuku príslušenstva. Pomocou nej možno individuálne meniť charakter Triedy X. Podľa želania možno dizajn, funkčnosť alebo vlastnosti vozidla v teréne ešte výraznejšie prispôsobiť vlastným potrebám. Na výber je napríklad štýlová lišta, bočná lišta, látkový kryt ložnej plochy, pevný kryt ložnej plochy alebo rolovací kryt ložnej plochy, ako aj odnímateľná strecha, vďaka ktorej sa pikap vizuálne zmení na SUV. Odnímateľná strecha dokonale predlžuje vedenie línií Triedy X a s telom karosérie splýva do jedinečnej siluety. Okrem toho je k dispozícii aj obloženie korby, oddeľovací systém ložnej plochy, podlahové istiace koľajničky a technická ochrana spodku.

Radosť z výkonu vďaka vysokému krútiacemu momentu, ako aj štyrom a šiestim valcom

V čase uvedenia na trh sa o temperamentný jazdný výkon postarajú dva výkonné a efektívne štvorvalcové motory. Výkonný dieselový pohon so systémom vstrekovania nafty s centrálnym rozvodným potrubím so zdvihovým objemom 2,3 litra sa dodáva v dvoch výkonových stupňoch. V modeli X 220 d s jednoduchým preplňovaním zabezpečuje výkon 120 kW/163 k a v modeli X 250 d s biturbom poskytuje bohatý výkon 140 kW/190 k. Obidva dieselové motory sa dodávajú s pohonom výlučne zadných kolies, ako aj s pripojiteľným pohonom všetkých kolies vo vozidle s ľavostranným aj pravostranným riadením. Benzínový model X 200 s výkonom 122 kW/165 k je na základe veľmi individuálnych trhových požiadaviek, napríklad v Dubaji a Maroku, k dispozícii len vo vozidle s ľavostranným riadením s pohonom zadných kolies. Všetky motory sa vyznačujú tichým chodom bez vibrácií a najlepším priebehom výkonu pri nízkej spotrebe. Prenos sily preberá 6-stupňová manuálna prevodovka. Pre modely X 250 d a X 250 d 4MATIC s výkonom 140 kW/190 k je k na želanie k dispozícii 7 stupňová automatická prevodovka.

V polovici roka 2018 bude nasledovať naftový pohon V6 s vysokým krútiacim momentom, ktorý zabezpečí ešte vyššiu agilnosť na vozovke aj v teréne. Dosahuje výkon 190 kW/258 k a maximálny krútiaci moment 550 newtonmetrov. Model X 350 d tým preberá vedúce postavenie v tomto segmente. Vrcholový model Triedy X bude sériovo vybavený stálym pohonom všetkých kolies 4MATIC a 7 stupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS s radiacimi páčkami na volante a funkciou ECO štart – stop. Okrem toho je k dispozícii systém DYNAMIC SELECT. Prepínač jazdných programov, ktorý je doteraz stále zriedkavou súčasťou výbavy v segmente pikapov, umožňuje veľmi individuálny pôžitok z jazdy – od uvoľneného, komfortného jazdenia až po dravo športové jazdenie. Na výber je päť jazdných programov: Komfort, Eco, Šport, Manuálny a Terén. Tieto jazdné programy menia charakteristiku motora, body zopnutia automatickej prevodovky a funkciu ECO štart – stop.

Potešenie z dynamickej a komfortnej jazdy na úrovni osobného motorového vozidla značky Mercedes-Benz

Trieda X je prvý pikap, ktorý okrem vlastností pre jazdu v teréne ponúka aj vynikajúci výkon na vozovke. Široký rozchod kolies, dlhý rázvor a komfortné nastavenie pruženia a tlmenia, ktoré je typické pre vozidlá značky Mercedes-Benz, otvárajú na ceste nové rozmery potešenia z jazdy a dynamiky jazdy – bez straty jazdných schopností v teréne. Výnimočný zástupca segmentu: na prednej aj zadnej náprave sú použité vinuté pružiny, ktoré prispievajú harmonickému komfortu pruženia. Komfortný podvozok bol navrhnutý tak, aby pri jazde na vozovke dosahoval vysokú úroveň dynamiky a komfortu jazdy a aby kombinácii s pohonom všetkých kolies 4MATIC súčasne poskytoval najlepšie vlastnosti pre jazdu v teréne. Hodnotne skonštruovaný komfortný podvozok sa skladá prednej nápravy s dvojitým priečnym ramenom a tuhej viacprvkovej zadnej nápravy, ktorá sa dokonale hodí na prepravu ťažkého nákladu a vyznačuje sa vysokou skrížiteľnosťou. Táto kombinácia zabezpečuje komfortné pruženie a spoľahlivé jazdné vlastnosti pri každom povolenom zaťažení.

S hodnotami 1 632 milimetrov na prednej náprave a 1 625 milimetrov na zadnej náprave ponúka Trieda X širší rozchod kolies ako väčšina konkurentov. To sú najlepšie predpoklady pre optimálnu jazdnú stabilitu a vyššie rýchlosti jazdy v zákrutách. Aj rázvor 3 150 milimetrov je dlhší v porovnaní mnohými inými stredne veľkými pikapmi.
Tento rázvor znižuje chvenie počas jazdy a zabezpečuje pokojnú a spoľahlivú jazdu v priamom smere. Značka Mercedes-Benz ako jediný výrobca v tomto segmente sériovo používa veľké kotúčové brzdy s vnútorným vetraním na obidvoch nápravách. Na prednej náprave sa používajú kotúče s priemerom 32 centimetrov a na zadnej náprave kotúče s priemerom 30,8 centimetra. Presviedčajú krátkymi brzdnými dráhami, dobrými odozvami a vysokou tepelnou zaťažiteľnosťou.

Komfortný podvozok je sériovo k dispozícii na všetkých európskych trhoch. Poskytuje svetlú výšku 202 milimetrov. Na želanie je k dispozícii podvozok znížený o 20 milimetrov. Vyššia svetlá výška zabezpečuje lepšiu priechodnosť terénom, vyššiu polohu sedadiel a drsnejší terény vzhľad. Na všetkých trhoch mimo Európy sa Trieda X sériovo dodáva so zvýšeným podvozkom. Spoľahlivé a komfortné jazdné vlastnosti typické pre značku Mercedes-Benz sú zachované aj napriek vyššiemu podvozku.

Pripojiteľný alebo stály – pohon všetkých kolies 4MATIC na každý povrch

Pripojiteľný pohon všetkých kolies 4MATIC, ktorý je k dispozícii v dieselových modeloch X 220 d 4MATIC a X 250 d 4MATIC, si poradí s každým terénom. Pomocou neho možno v závislosti od terénu elektricky pripojiť a odpojiť predné kolesá. Značka Mercedes-Benz v polovici roku 2018 poskytne svoj pikap aj so stálym pohonom všetkých kolies. Vďaka tomu Trieda X zabezpečí maximálny výkon a trakciu na vozovke aj v plnej rýchlosti. Stály pohon všetkých kolies 4MATIC bude k dispozícii výlučne v kombinácii so šesťvalcovým motorom. Vďaka terénnej redukcii a uzávierke diferenciálu na zadnej náprave (na želanie) majú obidva varianty pohonu všetkých kolies 4MATIC rovnakú, suverénnu hnaciu silu v teréne. Sériovo je pri všetkých modeloch pohonu všetkých kolies na palube regulácia rýchlosti zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation).

Rozsiahla bezpečnostná výbava

Ako každé vozidlo značky Mercedes-Benz, aj Trieda X sa vyznačuje príkladnou úrovňou bezpečnosti. Pikap s hviezdou má pre túto triedu vozidiel nezvyčajne rozsiahlu komfortnú a bezpečnostnú výbavu. Základ pre vysokú ochranu cestujúcich tvorí mimoriadne stabilná karoséria s vysokopevnou bunkou pre cestujúcich a štruktúrou, ktorej predná a zadná časť dokážu absorbovať energiu cielenou deformáciou. K základnej výbave okrem toho patrí aj sedem airbagov a mechanizmus na zachytenie dvoch detských sedačiek i-Size, ktoré poskytujú pasívnu bezpečnosť. Predné airbagy pre vodiča a spolujazdca majú dvojstupňové spúšťanie s časovým posunutím. Pre aktívnu bezpečnosť sú k dispozícii tri asistenčné systémy pre vodiča v podobe aktívneho asistenta brzdenia, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a asistenta sledovania dopravných značiek, ktoré súčasne zvyšujú bezpečnosť aj komfort. Dopĺňa ich stabilizačný program pre jazdu s prívesom, systém kontroly tlaku v pneumatikách, systém núdzového volania, tempomat a svetlomety s LED, pričom každý zo svetlometov je vybavený šiestimi svetelnými diódami s najvyššou svietivosťou v segmente. Okrem cúvacej kamery je na želanie k dispozícii aj 360-stupňová kamera. Trieda X s touto rozsiahlou výbavou dokonale spĺňa požiadavky na moderné rodinné a štýlové vozidlo.

Prvý inteligentne zosieťovaný, stredne veľký pikap

Trieda X je prvý stredne veľký pikap, ktorý je vybavený komunikačným modulom s pevne zabudovanou kartou SIM. Tento modul umožňuje používanie rozsiahlych služieb Mercedes me connect a prostredníctvom smartfónu aj prístup k vozidlu. Vodiči Triedy X na 21 európskych trhoch tak môžu vyvolať napríklad užitočné informácie, ako je stav palivovej nádrže a tlak v pneumatikách, ako aj určiť polohu zaparkovanej alebo pohybujúcej sa Triedy X. Aplikácia Mercedes me okrem toho umožňuje kompletné navigovanie od dverí k dverám. K ďalším službám Mercedes me connect patrí systém núdzového volania Mercedes-Benz a základné služby ako poruchový, nehodový a údržbový manažment, ako aj diagnostika vozidla na diaľku.

Premiéru v segmente stredne veľkých pikapov okrem toho oslavujú systémy ovládania a zobrazovania, ktoré sa dokonale osvedčili vo všetkých konštrukčných radoch osobných motorových vozidiel značky Mercedes-Benz: okrem iného aj multifunkčné dotykové pole a plne integrovaný multimediálny systém COMAND Online s navigáciou s pevným diskom, hlasovým ovládaním LINGUATRONIC a možnosťou používania internetu prostredníctvom smartfónu. Okrem systému COMAND Online sú k dispozícii aj osvedčené audiosystémy Audio 20 USB a Audio 20 CD.

Prvý pikap s aktuálnymi informáciami o premávke

Vďaka komunikačnému modulu s pevne zabudovanou kartou SIM je ďalšou zaujímavou funkciou inteligentného zosieťovania aj prenos dopravných informácií v reálnom čase. Navigačný systém COMAND Online v kombinácii s účtom na portáli Mercedes me v Európe umožňuje zobrazenie dĺžky a začiatku dopravnej zápchy na mape s presnosťou 100 metrov a dynamické vedenie trasy s kratším výpočtom času jazdy. Možná časová strata sa pritom automaticky a v reálnom čase prejaví na čase príchodu v navigácii systému COMAND Online. Systém okrem toho poskytuje trojrozmerné zobrazovanie s plastickými modelmi miest, čo uľahčuje orientáciu v centrách cudzích miest. Okrem toho možno ukladať vlastné osobitné ciele, ktoré sa dajú importovať aj prostredníctvom karty SD, ako aj zobrazovať štyri alternatívne trasy na mape navigácie vrátane mimoriadne hospodárneho variantu.

V kombinácii so systémom Garmin® MAP PILOT (na želanie) sa aj zo systému Audio 20 CD vo väčšine európskych krajín stane plnohodnotný navigačný systém s aktuálnymi informáciami o premávke. Vodičom Triedy X tak každý z týchto dvoch systémov pomáha včasnými informáciami o obmedzeniach, ako sú dopravné zápchy, zvýšená intenzita premávky alebo prekážky na trase. K dispozícii je aj možnosť krátkodobého prispôsobenia plánovania trasy. Potrebná predvýbava pre systém Garmin® MAP PILOT je k dispozícii na želanie.

Rozšírenie portfólia prostredníctvom výroby v spolupráci s alianciou Renault-Nissan

Divízia Mercedes-Benz Vans prostredníctvom Triedy X dopĺňa svoje portfólio o štvrtý konštrukčný rad a vypĺňa medzeru medzi úžitkovými vozidlami a osobnými motorovými vozidlami. Pikap je teda ďalším míľnikom v stratégii rastu „Mercedes-Benz Vans goes global“.

Pikap s hviezdou sa bude vyrábať v spolupráci s alianciou Renault-Nissan. Výroba pre európsky, austrálsky a juhoafrický trh sa začne v roku 2017 v španielskom závode Nissan v Barcelone. Trieda X pre latinskoamerický trh zíde z výrobných liniek v roku 2019 v závode Renault v argentínskom meste Córdoba. Triedou X spoločnosť Daimler AG a aliancia Renault-Nissan rozširujú svoju už sedemročnú strategickú spoluprácu. Táto spolupráca značke Mercedes-Benz umožňuje rýchly a z pohľadu nákladov efektívny vstup do rýchlo rastúceho segmentu stredne veľkých vozidiel pikap. Obidve spoločnosti zároveň profitujú z optimálneho vyťaženia výroby. Nissan je celosvetovo druhým najväčším výrobcom stredne veľkých vozidiel pikap s prípustným zaťažením do jednej tony a môže sa pochváliť viac ako 80-ročnými skúsenosťami s výrobou a predajom týchto vozidiel.

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o s právami vyhradenými na uverejnenie spravodajstvom Prepriemysel

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: