Prichádza Honda CRF 1100L Africa Twin?

Povráva sa, že by v roku 2020 mala uzrieť svetlo sveta nová, väčšia a výkonnejšia Africa.

Honda Africa Twin bola uvedená na trh prvýkrát v roku 1988 ako XRV650. Do roku 2003 prešla mnohými vylepšeniami, kedy vznikla verzia XRV750T. Aktuálna generácia bola zahájená v roku 2016 s modelom CRF1000L, ktorý v sebe nesie tradíciu legendárnej verzie spred 15 rokov, avšak s úplne novou konštrukciou.

V roku 2020 môžeme očakávať ďalšie významné zmeny. Tieto by sa mali uskutočniť práve kvôli potrebe splnenia emisných noriem Euro5 a udržania konkurencieschopnosti s novinkami iných značiek v tejto kategórii.

Čo by sa malo zmeniť?

2020 Honda Africa Twin motor

Dostane 1080 cmradový dvojvalcový motor

Radový dvojvalcový motor ostáva ten istý, narastie však jeho zdvihový objem z 998 cm3 na 1080 cm3. Táto zmena so sebou prináša aj daľších 6,5 koní (5 kw) a zároveň väčší výkon na nižších otáčkach. Do väčšej nádrže by sme mali môcť po novom natankovať 20 l paliva namiesto 18,8 l. Vylepšenia sa budú týkať aj dvojspojkovej prevodovky DCT, ktorú Honda aplikovala do motocyklov ako prvá na trhu pred niekoľkými rokmi. Momentálne vyvíja menšiu a ľahšiu verziu, ktorá by sa hodila aj do športových motoriek.

So zmenami by malo prísť i bezkľúčové štartovanie alebo väčší digitálny TFT displej. Ten bude schopný komunikovať s mobilnými zariadeniami, tým pádom by mohol uľahčiť aj navigáciu.

2020 Honda Africa Twin CRF1100L

2020 Honda Africa Twin CRF1100L

Nová Africa by mala dostať viac šikmých línií, čím by sa oddialila od aktuálneho talianskeho dizajnu, ktorý navrhol Maurizio Carbonara ešte pre model CRF1000L. Veľkú zmenu v konštrukcii a forme však nepredpokladáme ani na základe vizuálov, ktoré vytvoril japonský motorkársky magazín AutoBy.

Vývojári musia držať krok i s konkurenciou, preto im nestačí iba korigovať súčasný blok motora pre splnenie nových emisných noriem. Výkon by tak klesol, čo je pri jednom z najlepších cestovno-offroad motoriek neprípustné. Táto kategória sa stále vyvíja. Vhodným príkladom môže byť práve model BMW F 850 GS. Tento model dosahuje rovnaký výkon ako aktuálna Africa ale s nižšou hmotnosťou. Spomenúť by sme mohli tiež KTM 1090 Adventure, avšak Honda je stále o krok vpred vďaka prevodovky DCT.

Či sa predikcie Bena Purvisa naplnia, uvidíme tento rok na výstave EICMA začiatkom novembra  v Miláne. Zatiaľ môžeme len dúfať, že silnejší model bude aspoň taký úspešný,ako jeho predchodca z roku 2016.


Zdroje: bennets.co.uk, bikemenu.in, motorbeam.com, onroad.hu, totalbike.hu
Zdroje fotografií: motorbeam.com, autoby.jp, carmagazine.co.uk
Autor: A. A.

  • 1
  •  
  •  

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?