Plne bezpilotné lietadlo by malo vzlietnuť do 10 rokov

Autonómne lety ušetria miliardy eur.

Zatiaľ, čo autonómne autá a super-rýchle vlaky sú súčasnými horúcimi témami v odvetví prepravy, nedávny prieskum v leteckom priemysle taktiež zamieša karty.

Firma UBS Evidence Lab vykonala prieskum letectva, aerolínií a logistického sektora, ktorý odhalil, že viac ako 35 miliárd dolárov (29 miliárd eur) by sa mohlo získať z ušetrenia využívania autonómnych lietadiel. UBS tvrdí, že bezpilotné civilné a prepravné lietadlá by sa mohli stať realitou niekedy okolo roku 2025.

Prieskum sa taktiež zaoberal otázkou, či ľudia budú mať záujem o komerčné autonómne lety a aké výhody budú mať autonómne lety oproti súčasným.

zdroj fotografie: interestingengineering.com

Kto je ochotný letieť s bezpilotnými lietadlami?

UBS nechala vyplniť dotazník medzi 8000 ľuďmi pre vyhodnotenie súčasných názorov ohľadom bezpilotných lietadiel. Ukázalo sa, že mladšia generácia tento nápad akceptuje, zatiaľ čo staršia a viac opatrnejšia generácia by nebola úplne nadšená predstavou nástupu do lietadla bez posádky. Presvedčiť staršiu generáciu, ktorá si bude môcť tento spôsob letu finančne dovoliť, bude možné pomocou niekoľkých leteckých opatrení.

Našli sme vzdor od respondentov pre lietanie s bezpilotnými pilotmi. Pre presvedčenie by lietadlo mohlo letieť autonómne, avšak s pilotom v kabíne, ktorý by prebral let pri nebezpečenstve. Vyvažovanie medzi ľudským a počítačovým ovládaním letu bude pravdepodobne skôr evolúcia, než revolúcia,“ tvrdí UBS vo svojej správe.

Zaujímavosťou je, že americkí pasažieri ukázali viac pozitívny prístup voči bezpilotným letom v porovnaní s európskymi pasažiermi z Francúzska a Nemecka.

bezpilotne lietadla

zdroj fotografie: interestingengineering.com

Ako budú autonómne lety výhodné pre priemysel?

Piloti sú obmedzení na 100 hodín letu počas 28-dňového cyklu a celkového času 900 hodín letu počas fiškálneho roku. Takže, prvá výhoda bezpilotných letov nad pilotmi spočíva v automatizovanej technológii, ktorá netrpí ľudskou únavou a je preto voľná od regulačných obmedzení.

Problém s ľudskými chybami taktiež hrá do kariet bezpilotných lietadiel. Hoci je v súčasnosti väčšina dospelej populácie proti autonómnym letom, v skutočnosti majú množstvo výhod nad pilotmi.

„Potenciál pre chyby pilota by boli odstránené, spolu s rozhodnutiami v situáciách, kedy piloti stavia na emócie. Ďalej, bezpilotné lety by sa vyhli situáciám, kedy je komerčný pilot neschopný alebo nevie vykonať svoje povinnosti,“ tvrdí UBS vo svojej správe.

Znamená toto pre budúcu generáciu, ktorá ašpiruje na kariéru pilota, aby zmenila svoju kariéru? Podľa leteckého experta Chrisa Tarry-ho, bezpilotné lietadlá môžeme očakávať až v najbližších 8-10 rokoch.

Toto je ešte dlhá cesta do budúcnosti. Bude to musieť byť veľmi odvážna aerolínia, ktorá vzlietne bez pilotov. Čo je predsa priorita zákazníkov? Aby sa bezpečne dostali do cieľovej destinácie.“ tvrdí Tarry.

Taktiež sa poznamenalo, že súčasný problém letectva je v najímaní a tréningu novej generácie pilotov. Odstrániť ľudské schopnosti pre lety nie je v súčasnosti uskutočniteľné riešenie.

„Skutočná výzva pre súčasné letectvo je trénovať viac pilotov a nie sa ich zbaviť,“ povedal Tarry.

zdroj: interestingengineering.com, zdroj titulnej fotografie: interestingengineering.com

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 1
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?