Nové CLS: Originál v tretej generácii

Prémiový športiak z edície CLS:

Nové vozidlo CLS je priekopníkom novej dizajnovej reči značky Mercedes-Benz, ktorú poznať podľa čistej formy so zredukovanými líniami. Jeho charakter určuje kontúra masky chladiča, ktorá sa smerom dole rozširuje, a predná časť naklonená smerom dopredu.

Medzi ďalšie poznávacie znaky patria široké, nízke svetlomety a dvojdielne zadné svietidlá. Jeho dizajn súčasne nadväzuje na nadčasové vyžarovanie prvého vozidla CLS, ktoré položilo základy nového segmentu a rýchlo sa z neho stala dizajnová ikona. CLS dostane úplne nové motory: radový šesťvalec ako aj radový štvorvalec, každý z nich ako dieselový a benzínový motor. Rovnako ako v prípade jeho predchodcov je charakter tretej generácie CLS ukážkovým príkladom suverénneho športového rázu: emotívne vozidlo, ktoré dosahuje vynikajúci komfort jazdy na dlhých trasách a zvukový komfort a svojou jedinečnou technológiou vzbudzuje nadšenie. Nové štvordverové kupé príde na trh v marci 2018.

Nové CLS

S vozidlom CLS vytvorila značka Mercedes-Benz v roku 2003 nový segment vozidiel, ktorý prvý raz eleganciu a dynamiku kupé spája s komfortom a funkčnosťou sedanu. Treťou generáciou CLS nadväzuje značka Mercedes-Benz teraz viac ako inokedy na vyžarovanie a jedinečný charakter trendsettera: oblúkovou líniou boku, plochou líniou bočných okien a zníženou hornou časťou karosérie (Greenhouse) má nový model gény čistokrvného CLS . Je zároveň ďalším príkladom dôsledného vylepšovania dizajnovej reči zmyselnej čistoty: prelisy aj línie sú výrazne jednoduchšie. A početnými dizajnovými detailmi sa radí do aktuálnej rodiny kupé značky Mercedes-Benz. Jeho koeficient cw 0,26 svedčí o vynikajúcej aerodynamike.

Úplne nová je paleta motorov CLS. Pri uvedení na trh bude zahŕňať tri šesťvalcové modely:
• CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 k, 600 Nm; spotreba paliva kombinovaná 5,6 l/100 km, emisie CO₂ kombinované 148 g/km)
• CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 k, 700 Nm; spotreba paliva kombinovaná 5,6 l/100 km, emisie CO₂ kombinované 148 g/km)
• CLS 450 4MATIC (270 kW + 16 kW/367 k + 22 k; spotreba paliva kombinovaná 7,5 l/100 km, emisie CO₂ kombinované 178 g/km)1 .

Športové vozidlo CLS má aj svoju komfortnú stránku. Potvrdzujú to podvozok VZDUCHOVÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (AIR BODY CONTROL), riadenie komfortu ENERGIZING ako aj posledná generácia infotainmentu s funkciou Kancelária v automobile (In-Car-Office), pripojenie chytrých telefónov cez Mercedes Benz Link a ich bezdrôtové nabíjanie.
Dotykové pole na stredovej konzole vracia haptické a zvukové potvrdenie obsluhy množstva komfortných funkcií a možností nastavenia.

Sériová výbava CLS je, ako už býva zvykom, rozsiahla: medzi hlavné prvky patria vysokovýkonné svetlomety s LED, 18 palcové-disky z ľahkej zliatiny so zmiešaným osadením pneumatikami, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania povolenej rýchlosti, 12,3-palcový multimediálny displej, náladové osvetlenie vrátane osvetlených ventilačných dýz, služby Mercedes me connect a komunikačný modul s LTE.

Exteriér: suverénne športový v štýle kupé značky Mercedes-Benz

„Nové vozidlo CLS ako archetyp štvordverového kupé je dizajnovou ikonou. V zmysle našej dizajnovej filozofie Hot & Cool sme ho vo svojej DNA extrémne puristicky okresali a súčasne emotívne nabili priam erotickou krásou,“ tvrdí Gorden Wagener, šéf dizajnu spoločnosti Daimler.

Medzi výrazné detaily prednej časti patrí diamantová maska chladiča s jednou lamelou typická pre kupé značky Mercedes-Benz. Silueta masky chladiča sa otvára smerom dole a preberá tak obrys masky chladiča modelu Mercedes AMG GT. Kapotu motora úplne obklopujú plochy karosérie. Veľmi ploché a široké svetlomety svojimi hranami sklonenými dovnútra dynamicky kopírujú kontúru masky chladiča.

Bočnému dizajnu dominuje oblúková vysoká línia boku a športovo znížená kabína s bezrámovými bočnými oknami. Predná časť naklonená smerom dopredu z boku pripomína žraloka (Sharknose) a vďaka kapote motora zapustenej zo všetkých strán ju vizuálne predlžuje. Tvary zodpovedajú dizajnovej filozofii zmyselnej čistoty: línie a hrany sú výrazne zjednodušené a plochy sú veľkoryso klenuté.

Pre model CLS je typická aj svalnatá zadná línia pliec s plynulým prechodom do plochej zadnej časti. Medzi charakteristické znaky kupé okrem iného patria dvojdielne zadné svietidlá, odrazky vysunuté do nárazníka, umiestnenie evidenčného čísla vozidla na nárazníku, ako aj hviezda umiestnená v strede zadného veka. V nej je v prípade príslušnej výbavy umiestnená vysúvateľná kamera.

Zadné svietidlá s LED s podsvietením Edgelight svojím kryštálovým vzhľadom stavajú rovnako ako predné svetlomety na trojrozmerný svetelný obraz. Ich malá výška zvýrazňuje šírku vozidla.

Interiér: dôsledná farebná koncepcia, širokouhlý kokpit

Luxusný interiér CLS kupé zanechá dojem svojim čistým základným tvarom, ktorý má rovnako ako exteriér zmyselne plynulé krivky. K tomu sa pridávajú kvalitný výber a spracovanie materiálov.

Športový kokpit navrhnutý s dôrazom na šírku ako aj kombinácia farieb vzbudzujú pocit veľkorysej ponuky priestoru. Na dosiahnutie dynamického celkového dojmu má dizajn tvar vĺn od predných až po zadné dvere a dosahuje výšku stĺpika B.

Novinkou náladového osvetlenia sú osvetlené ventilačné dýzy pripomínajúce letecké turbíny. Športový dojem zvyšujú aj sedadlá s charakterom manufaktúrnej výroby. Na želanie je k dispozícii širokouhlý kokpit s displejom s vysokým rozlíšením; oba displeje s veľkosťou 12,3 palcov sú pritom umiestnené pod spoločným súvislým krycím sklom. Stredová konzola s prvkami z dreva s otvorenými pórmi alebo z vysokolesklého dreva vzbudzuje vďaka ozdobnému prvku dojem, akoby sa vznášala.

V plne digitálnom kokpite si vodič môže obsahy voľne nakonfigurovať podľa potreby a jazdnej situácie. V závislosti od preferencie, nálady alebo podľa toho ako sa to najviac hodí k výbave interiéru možno vyvolať tri odlišné štýly. Klasický a športový štýl majú základné usporiadanie s dvoma tubusmi, progresívny štýl prekvapí a polarizuje centrálne usporiadaným prístrojom v tvare tubusu.

Náladové osvetlenie možno individuálne nastaviť v 64 farbách a zahŕňa aj ventilačné dýzy. V prípade zmeny nastavenia teploty na klimatizácii dýzy krátko zmenia farbu svojho svetla a ukážu tak, či sa nastavená teplota zvýšila (červená) alebo znížila (modrá).

Sedadlá boli navrhnuté exkluzívne pre tento konštrukčný rad. Krajné zadné sedadlá sa vizuálne podobajú na predné sedadlá, vďaka čomu vzniká športový dojem samostatných sedadiel. Pritom je CLS kupé prvý raz päťmiestne vozidlo. Operadlá možno na želanie sklopiť v pomere 40/20/40 a rozšíria tak podľa potreby veľký batožinový priestor s objemom 520 litrov.

Wellness na dlhých trasách: riadenie komfortu ENERGIZING

Riadenie komfortu ENERGIZING (mimoriadna výbava) prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle. Cielene využíva funkcie klimatizácie (vrátane aromatizácie) a sedadiel (vyhrievanie, ventilácia, masáž), vyhrievanie plôch a volantu, ako aj nastavenia svetla a hudby. Podľa nálady alebo potreby zákazníka umožňuje špeciálne nastavenie na zlepšenie telesnej a duševnej kondície. Zvyšuje sa tým pocit pohody aj výkonnosť.

Zvoliť si možno týchto šesť programov:
• Sviežosť
• Teplo
• Vitalita
• Dobrá nálada
• Pohoda
• Cvičenie (tri okruhy – uvoľnenie svalov, aktivácia svalov a rovnováha – každý okruh obsahuje viacero cvičení).

Inteligentné jazdenie: technika z Triedy S

Nová generácia CLS v mnohých ohľadoch nadväzuje na novú Triedu S, automobilovú vlajkovú loď celého odvetvia: CLS je vybavené najnovšou generáciou asistenčných jazdných systémov s podporou vodiča v rámci balíka asistenčných jazdných systémov na báze trasy.

Ponuka asistenčných jazdných a bezpečnostných systémov je postavená modulárne, sériovo sa dodávajú aktívny asistent brzdenia, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ATTENTION ASSIST, asistent sledovania povolenej rýchlosti, ako aj systém na ochranu cestujúcich PRE-SAFE®. Novinkou a taktiež súčasťou sériovej výbavy je zvuk PRE-SAFE® (v prípade nebezpečenstva kolízie pripraví sluch cestujúcich na očakávaný hluk pri nehode).

Balík asistenčných jazdných systémov na želanie pozostáva z aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívneho asistenta riadenia, aktívneho asistenta sledovania povolenej rýchlosti, aktívneho asistenta brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou, asistenta riadenia pri vyhýbaní, aktívneho asistenta sledovania mŕtveho uhla, aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a PRE SAFE® PLUS. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia teraz podporujú vodiča pri udržiavaní odstupu a riadení ešte komfortnejšie; rýchlosť sa v zákrutách alebo pred kruhovými objazdmi či križovatkami automaticky prispôsobí. Výrazne vylepšený bol aj aktívny asistent zmeny jazdného pruhu (jednotlivé funkcie sa môžu líšiť v závislosti od krajiny). Balík asistenčných jazdných systémov plus teraz obsahuje aj bočný impulz PRE-SAFE®. Tento systém dokáže cestujúcich sediacich vpredu pripraviť na bočný náraz bočným impulzom, ktorý ich oddiali od dverí a tak znížiť riziko zranenia.

Nové vozidlo CLS má vďaka vylepšeným kamerovým a radarovým systémom ešte lepší prehľad o dopravnom dianí vo svojom okolí. Okrem toho do výpočtu zahŕňa spôsob jazdy aj kartografické a navigačné dáta.

Vodič v rámci grafiky asistenčného systému v ponuke združeného prístroja kedykoľvek jediným pohľadom rozpozná, ktoré asistenčné funkcie zvolil a na aké situácie systémy práve reagujú. Jednoznačné ikony ho informujú na obrazovke, ako aj na projekčnom displeji. Všetky funkcie sa teraz ovládajú na volante.

V premávke s častým zastavovaním a rozjazdom na diaľniciach a cestách podobných diaľnici sú teraz možné zastavenia až do 30 sekúnd, v rámci ktorých sa CLS automaticky opäť rozbehne a sleduje premávku vpredu (v kombinácii s aktívnym asistentom parkovania).

Diaľkové svetlo s ultra dosvitom svetlometov MULTIBEAM LED

vytvára maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, vďaka čomu jas diaľkového svetla poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov. Ďalším pokrokovým bezpečnostným prvkom je systém komunikácie automobilu s okolím (Car-to-X).

Podvozok: na výber sú tri varianty

Nové vozidlo CLS má prednú nápravu so štyrmi ramenami a zadnú nápravu s piatimi ramenami. Sériovo je vybavené dynamicky nastaveným komfortným oceľovým podvozkom. Na želanie dostupný podvozok s DYNAMICKÝM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE (DYNAMIC BODY CONROL) má športové základné nastavenie a obsahuje plynulo nastaviteľné tlmenie na prednej a zadnej náprave. Prostredníctvom jazdných programov možno zvoliť nastavenie Komfort, Šport alebo Šport+. Rovnako na želanie je k dispozícii podvozok so VZDUCHOVÝM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE (AIR BODY CONTROL) so zdokonaleným regulovateľným a adaptívnym systémom tlmičov. Vodič si tak cez prepínač jazdných programov môže zvoliť charakteristiku vozidla od komfortnej až po športovú.

Nová paleta motorov: s EQ-Boost a 48-voltovou napäťovou sústavou 

Tretia generácia CLS značky Mercedes-Benz dostane úplne nové motory, najskôr radový šesťvalec ako dieselový a benzínový motor. Pre štvordverové kupé je typická aj široká ponuka modelov 4MATIC.

Výkonové spektrum dieselového motora siaha od 210 kW/286 k a krútiaceho momentu 600 Nm v prípade modelu CLS 350 d 4MATIC až po 250 kW/340 k a 700 Nm v prípade modelu CLS 400 d 4MATIC. K pozoruhodnostiam špičkovej motorizácie prémiovej rodiny dieselových motorov patrí proces spaľovania v stupňovitej spaľovacej komore v pieste, dvojstupňové preplňovanie turbodúchadlom a prvýkrát použité variabilné riadenie ventilov CAMTRONIC. Konštrukcia sa vyznačuje kombináciou hliníkového telesa a oceľových piestov, ako aj vylepšenou povrchovou úpravou klzných plôch NANOSLIDE®. Všetky komponenty relevantné pre efektívne znižovanie emisií sú namontované priamo na motore.

Výkonovo najsilnejšou motorizáciou je šesťvalcový benzínový motor. Nový, dôsledne elektrifikovaný radový šesťvalec s EQ-Boost (integrovaným štartérom – generátorom) a 48-voltovou napäťovou sústavou sa predvedie v modeli CLS 450 4MATIC. Jeho údaje o výkone: 270 kW/367 k a krútiaci moment 500 Nm plus krátkodobo ďalších 250 Nm krútiaceho momentu a 16 kW/22 k výkonu vďaka EQ-Boost.
Integrovaný elektromotor ako EQ-Boost podporuje spaľovací motor napríklad pri zrýchľovaní, umožňuje jazdu bez spaľovacieho motora („kĺzanie“) a prostredníctvom systému rekuperácie s vysokou účinnosťou napája akumulátor energiou. Umožňuje tak dosiahnuť úsporu paliva, ktorá bola doposiaľ vyhradená vysokovoltovej hybridnej technológii. Nový šesťvalcový radový motor teda ponúka jazdné výkony osemvalca pri omnoho nižšej spotrebe. CLS 450 4MATIC má sériovo filter pevných častíc.

Modely novej CLS

Modely novej CLS

Kancelária v automobile (In-Car-Office): odteraz je kancelária mobilná

So službou Mercedes me connect Kancelária vo vozidle môže vodič CLS priamo vo vozidle využívať kancelárske funkcie a mať prístup k dôležitým údajom – tak, akoby sa nachádzal vo svojej kancelárii. Funkcia Kancelária vo vozidle napríklad používa údaje o mieste v záznamoch v kalendári a automaticky ich prenesie do navigačného systému vozidla. Používateľ sa okrem toho môže na základe záznamu v kalendári zapojiť do telekonferencie. Systém pritom automaticky rozpozná a okamžite zadá kód PIN potrebný na pripojenie.

Edition 1: na štart príde mimoriadny šperk

Exkluzívnosť CLS možno zvýšiť ešte viac: s modelom Edition 1, ktorá bude k dispozícii pod dobu približne jedného roka od uvedenia na trh. Mimoriadny model má sériovo množstvo luxusných detailov výbavy, ktoré sú dostupné iba v rámci modelu Edition 1. Medzi ne okrem iného patria koncepcia interiéru COPPER ART so sedadlami v koži napa čierna pearl so stredovým poľom s kosoštvorcovým dizajnom a zvýrazňovacími prvkami vo farbe medi, kontrastné švy na stredovej konzole vo farbe medi, sedadlá, lakťové opierky, prístrojová doska ako aj vnútorné poťahy dverí a jedinečná diamantová maska chladiča s pinmi a vložkami v matnej chrómovej farbe, ktoré majú jagavé medené odtiene. Edition 1 možno kombinovať so všetkými motorizáciami.

Exteriér vychádza z línie výbavy AMG Line. Medzi osobitné poznávacie znaky patria sériové svetlomety MULTIBEAM LED a 20-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny s mnoholúčovým dizajnom s čiernym lakom a lešteným ráfikom kolies. Mimoriadny model sa dá rozoznať podľa nápisu Edition 1 na predných blatníkoch.

Medzi prednosti interiéru, ktoré taktiež pochádzajú z línie výbavy AMG Line, patria okrem iného aj:
• nosník prístrojovej dosky potiahnutý čiernou kožou napa,
• stredová konzola, ako aj ozdobný prvok v nosníku prístrojovej dosky z čierneho jaseňového dreva s otvorenými pórmi,
• analógové hodiny v dizajne IWC s exkluzívnym ciferníkom,
• kľúč od vozidla vo vysokolesklej čiernej farbe s ozdobným rámom vo vysokolesklej chrómovej farbe,
• náladové osvetlenie so 64 farbami vr. osvetlených ventilačných dýz,
• balík zrkadiel,
• pamäťový balík,
• operadlá zadných sedadiel sklopné v pomere 40:20:40,
• podlahové rohože s plaketou Edition 1 a lemom vo farbe medi,
• pochrómovaný nápis Edition 1 na stredovej konzole a text Edition 1 na uvítacej obrazovke.

[1] Certifikácia uvedených modelov bola vykonaná podľa Euro 6d temp.
[2] NEJZ kombinovaný podľa Euro 6d temp

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 1
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: