Ako Internet of Things zmení marketing tak, ako ho poznáme

Marketéri by si nemali nechať ujsť túto príležitosť.

Internet Of Things (ďalej IoT) bol nazvaný ako ďalšia priemyselná revolúcia, pričom bude mať závažný efekt na spôsob, akým marketéri budú chápať, analyzovať a pracovať so zákazníkmi v nasledujúcich rokoch.

 

BI Intelligence v správe z roku 2015 predpokladalo, že do roku 2020 bude viac ako 34 miliárd zariadení na celom svete pripojených k internetu, čo je o 10 miliárd viac než v roku 2015. Toto zahŕňa mix samostatných zariadení, ktoré môžu byť monitorované a/alebo kontrolované bezdrôtové. Sem patria zariadenia ako smartfóny, prepojené/smart televízie, smart domovy a smart asistenti ako Amazon Echo.

Odhadovaný počet nainštalovaných prepojených zariadení, zdroj fotografie: martechtoday.com

Vo viacerých oblastiach sa rozširovanie týchto zariadení dostalo už cez bod zvratu. Jedna takáto oblasť zahŕňa prepojené/inteligentné televízie. Podľa firmy IHS, viac než polovica televízorov v Severnej Amerike v prvom kvartáli 2016 bola smart, zatiaľ čo v Číne malo 4/5 televízorov prepojené funkcie.

Pre marketérov bude pochopenie, cielenie a zaznamenávanie informácii o zákazníkoch súkromným a bezpečným spôsobom bude všetko.

Pochopenie prepojeného zákazníka 

Minulý rok spoločnosť NPD zistila, že priemerný počet zariadení s internetovým pripojením v amerických domácnostiach činí 7,8 zariadení, čo predstavuje rast oproti roku 2013, kedy to bolo 5,7 zariadení.

Pochopenie toho, čím tieto zariadenia sú, bude pre marketérov neoceniteľné pri získavaní dôležitých informácii o profile zákazníkov. Smart zariadenia umožnia marketérom lepšie predpokladať budúce nákupy a zámery, pričom sa vytvoria lepšie, relevantnejšie zákaznícke skúsenosti.

Internet of Things

Celkový počet objednávok smart televízie, zdroj fotografie: martechtoday.com

Nájdenie prepojeného zákazníka

Hoci sa čas strávený s IoT zariadeniami zvyšuje, marketingové výdavky sa zastavili. Napr. mobilný advertising predstavuje iba 12 % celkových výdavkov, zatiaľ čo sledovanie rôznych médií (textové, hlasové, video) prepásol 25 % a stále rastie, tvrdí prezentácia KPCB.

Okrem toho, vytváranie personalizovaných reklám, ktoré vedia, kto používa aké zariadenie je stále ťažké, avšak veci sa menia. Použitie grafov totožnosti pre prepojenie viacerých zariadení sa začína stávať kľúčovým.

Súkromie a otázka bezpečnosti 

Nakoniec, niet pochýb, že prepojené zariadenia vedú k zlepšenej produktivite a efektívnosti. S tým však prichádzajú obavy o osobné a súkromné informácie, ako aj risk, že tieto informácie sa dostanú do nepravých rúk.

Poskytovatelia musia brať tieto hrozby vážne obmedzením zhromažďovania osobných identifikovateľných informácii, posilnením ochrany voči vonkajším kyberútokom, prejsť ku samoregulácii dodržiavanie základných princípov oznámenia, výberu a prístupu k transparentnosti so spotrebiteľom.

IoT predstavuje more príležitostí pre marketérov a poskytovateľov, kedy vyžaduje od všetkých vytvorenie nových zručností, technológii, typu údajov a nadovšetko, štandardy pre zodpovedné použitie týchto údajov.

Ak sa však používajú správne, marketéri nielenže budú môcť využívať množstvo údajov, avšak taktiež zmenia spôsob, akým chápeme, analyzujeme a predávame tovary a služby spotrebiteľom v prepojenom svete.

zdroj fotografie: martechtoday.com

zdroj: martechtoday.com, zdroj titulnej fotografie: Flickr.com/Sami Niemelä

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: