Aesthetics A: Éra prelisov skončila

Netradičný pohľad na dizajn Mercedesu. O čo sa jedná?

Dizajnéri značky Mercedes-Benz stvárnili ďalší nový dizajn pre svoje vozidlá. Prvý náhľad naň odkrýva štúdia Aesthetics A (Estetika A).

V rámci tradície a moderny navrhujú dizajnéri značky Mercedes-Benz vozidlá pre budúcnosť. Stredobodom ich tvorby je zmyselná čistota ako výraz moderného luxusu. S touto dizajnovou filozofiou bola automobilka Mercedes-Benz s aktuálnou Triedou A zavedenou v roku 2012 iniciátorom zmeny dizajnu.

Nová reč tvarov s hranami a prelismi – zodpovedajúcimi prehĺbeniami v plechu – si kládla za cieľ vytvoriť čisté tvary a zmyselné plochy, ktoré uvedú špičkovú techniku na scénu a súčasne vzbudia emócie. To v rozhodujúcej miere prispelo k omladeniu značky a k vysokému odbytu spoločnosti. Každý ďalší model značky Mercedes-Benz nasledoval túto filozofiu napriek svojmu osobitému charakteru.

Štúdiou Aesthetics A teraz skupina dizajnérov prezentuje víziu sedana zredukovaného na základné telo v segmente kompaktných vozidiel. Súčasne je zrejmé, aký výraz nadobudne dizajnová filozofia zmyselnej čistoty v nie tak vzdialenej budúcnosti. Štúdia Aesthetics A stelesňuje pokračovanie vývoja reči tvarov značky Mercedes-Benz.

„Tvar a telo ostávajú, ak sa extrémne zredukujú prelisy a línie. Nebojíme sa realizovať tento purizmus,“ uvádza výkonný riaditeľ pre dizajn spoločnosti Daimler AG Gorden Wagener. „V kombinácii s dokonalými proporciami a so zmyselným riešením plôch má nadchádzajúca generácia triedy kompaktných vozidiel potenciál navodiť novú éru dizajnu. Dizajn je aj umenie sa niečoho vzdať: čas prelisov sa skončil.“

Dizajnéri Mercedes Benz využívajú na načrtnutie tela karosérie svetlo a tieň a na zdôraznenie proporcií namiesto modifikácie základného tvaru líniami a prelismi používajú plochy, ktoré sú preklenuté a navzájom zvierajú uhol. Takto sa zviditeľní a vierohodne komunikuje obsah tela. Expresívna a sebavedomá červená ako nová farba typická pre Mercedes-Benz zdôrazňuje zmyselnosť a emóciu štúdie.

Štúdia Aesthetics A má trojboxový dizajn a je tak súčasne aj signálom pre nové typické prvky v triede kompaktných vozidiel. Pretože mimo Nemecka a Európy je dopyt po klasických sedanoch mimoriadne vysoký aj v tomto segmente.

Štúdiou Aesthetics A pokračuje Mercedes-Benz svoj rad štúdií. Rad zahŕňa doposiaľ štúdie Aesthetics No. 1 (2010), Aesthetics No. 2, Aesthetics 125 (obe 2011) a Aesthetics S (2012).

Dizajn ako rozhodujúci faktor úspechu značky Mercedes-Benz

Dizajn z dielne Mercedes-Benz chápeme ako inscenáciu vášne pre automobil, realizovanú modernou rečou tvarov. Význam aktuálneho dizajnu pre Daimler AG dokazuje zriadenie funkcie výkonného riaditeľa pre dizajn k 1. novembru 2016. Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars: „Dobrý dizajn je oveľa viac ako pekné výrobky: spája funkciu s fascináciou a dáva hodnotám značky nezameniteľný tvar. Teší nás, že náš tím dizajnérov pod vedením Gordena Wagenera patrí medzi najlepších v tomto odvetví. Úspech predaja našich vozidiel na celom svete sa zakladá v konečnom dôsledku aj na ich výnimočnom dizajne.“

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o s právami vyhradenými na uverejnenie spravodajstvom Prepriemysel
Fotografie: insideevs.com

[TheChamp-Sharing]

„Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme“
0 komentárov

Leave a reply

©2025 KLEO Template a premium and multipurpose theme from Seventh Queen

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?