Výkonný pick-up Mercedes-Benz: Trieda X s motorom V6 a náhonom 4×4

Bez ohľadu na to, či v mestskej premávke, na cestách plných zákrut, strmých štrkových cestách alebo zablatených lesných cestách: Trieda X s výkonným šesťvalcovým motorom, automatickou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS a stálym náhonom na všetky kolesá 4MATIC presvedčí nezvyčajne vysokou dynamikou, suverénnou schopnosťou presadiť sa a štýlovým prejavom. Nový špičkový model X 350 d 4MATIC (predbežné hodnoty: kombinovaná spotreba paliva: 9,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 237 g/km) dosahuje výkon 190 kW (258 k) a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Na šprint z nuly na 100 km/h výkonnému pikapu stačí 7,5 sekundy. Stály náhon na všetky kolesá zabezpečuje vysokú jazdnú stabilitu a dynamiku v teréne a na ceste – aj na mokrom asfalte aj asfalte v zimnom období. Odozvu motora a prevodovky možno vďaka DYNAMIC SELECT meniť dotykom prsta od komfortnej až po športovú. X 350 d 4MATIC tak ponúka dokonalú kombináciu športovej dynamiky a funkčnosti – pre pestrý život plný zmien. Špičkový model bude možné v Európe objednať od polovice júla 2018 s líniami výbavy PROGRESSIVE a POWER.

Mercedes medzi pikapmi ponúka nielen vynikajúcu priechodnosť terénom, vysoké užitočné zaťaženie a ťažnú silu, ale aj vysoký jazdný komfort a dynamiku na ceste. Základ vysokej výkonnosti na spevnených cestách tvoria široký rozchod kolies, dlhý rázvor a prepracovaný komfortný podvozok. Skladá sa z rebrinového rámu, nezávislého zavesenia kolies vo vyhotovení s dvojitými priečnymi ramenami vpredu, nápravy s piatimi ramenami s tuhou časťou nápravy vzadu a vinutých pružín na obidvoch nápravách. V súhre so šesťvalcovým dieselovým motorom s výkonom 190 kW (258 k) a stálym náhonom na všetky kolesá prináša nový X 350 d 4MATIC na cesty aj do terénu extra porciu pôžitku z jazdy a dynamiky jazdy.

Suverénny náhon a rýchle priebehy radenia
Trojlitrový šesťvalcový dieselový motor s priamym vstrekovaním s centrálnym rozvodným potrubím presviedča výraznou hnacou silou. Maximálny krútiaci moment 550 Nm je k dispozícii vďaka širokému rozsahu otáčok 1 400 až 3 200 1/min. Takto je vysoký krútiaci moment dostupný už pri nízkych otáčkach. Či už ide o športový štýl jazdy, pohodlné cestovanie na dlhých trasách alebo použitie v teréne v nepriaznivých podmienkach – motor V6 sa postará o suverénny a efektívny náhon. K jeho jedinečným prvkom patria odľahčená konštrukcia, jednostupňové turbodúchadlo s variabilnou geometriou turbíny pre mimoriadne agilné vlastnosti motora, ako aj inovatívna povrchová úprava klzných plôch valcov NANOSLIDE®, ktorá sa používa aj vo Formule 1.

Sériovo dodávaná automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS s radiacimi páčkami na volante pracuje bez prerušenia prenosu ťažnej sily pri zmene prevodových stupňov. To vedie k lepším jazdným vlastnostiam na stúpaniach, v teréne a pri prevádzke s prívesom. Medzi ďalšie prednosti patria rýchle priebehy radenia a nízka úroveň otáčok. To sa pozitívne prejaví najmä na efektívnosti a zvukovom komforte. Široké rozpätie prevodových stupňov umožňuje cez systém DYNAMIC SELECT individuálny jazdný zážitok. Pomocou radiacich páčok na volante môže vodič manuálne iniciovať zmenu prevodového stupňa.

Vďaka programu DYNAMIC SELECT si možno vybrať charakter jazdy podľa vlastných predstáv
Vďaka systému DYNAMIC SELECT má model X 350 d 4MATIC sériovo k dispozícii prepínač jazdných režimov , ktorý bol doteraz v segmente pikapov dostupný len zriedka. Jazdnú charakteristiku možno meniť dotykom prsta medzi piatimi jazdnými režimami– od uvoľnene komfortnej až po športovo dynamickú. Tieto jazdné režimy (programy) menia odozvu motora, body preradenia automatickej prevodovky a funkciu ECO štart – stop:

Komfort: režim sa aktivuje automaticky po naštartovaní motora. Ponúka harmonické nastavenie krivky závislosti plynového pedála ako aj skoré body preradenia.
ECO: prevodovka 7G-TRONIC PLUS mení jazdné stupne pri mimoriadne nízkych otáčkach motora.
Šport: motor na zošliapnutie plynového pedála reaguje spontánnejšie. Automatická prevodovka pri zmene jazdných stupňov využíva celý rozsah otáčok motora a radí pri vyšších otáčkach.
Ručné radenie: automatickú prevodovku možno ovládať ručne prostredníctvom radiacich páčok pod volantom.Pritom sa v porovnaní s režimami (programami) Komfort a ECO výrazne skracujú časy preradenia.
Terén: tento režim sa hodí pre jazdy v náročnejšom teréne. Ponúka vyššie body preradenia, ako aj plochejšiu a tak jemnejšie ovládateľnú krivku závislosti plynového pedála.

Funkcia ECO štart – stop je k dispozícii vo všetkých jazdných programoch okrem terénneho programu. Prepínač DYNAMIC SELECT sa nachádza na centrálnom ovládacom poli stredovej konzoly. Zvolený program sa zobrazí ako stav a pri zmene programu sa na multifunkčnom displeji združeného prístroja na krátky čas zobrazí aj v podobe vyskakovacieho okna.

Prehľad modelu X 350 d 4MATIC

Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC pre cesty aj terén
Stály náhon na všetky kolesá 4MATIC s terénnou redukciou a na želanie s uzávierkou diferenciálu na zadnej náprave zaručí najlepší výkon a trakciu na najrozličnejších druhoch podkladu. Systém náhonu na všetky kolesá disponuje dvojstupňovou rozdeľovacou prevodovkou, ktorá je prírubou prepojená s hlavnou prevodovkou 7G-TRONIC PLUS. Je vybavený medzinápravovým diferenciálom s planétovou konštrukciou, ktorý hnaciu silu rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu s pevným rozdelením momentu v pomere 40:60. Toto rozloženie s dôrazom na zadnú nápravu zabezpečuje väčšiu jazdnú dynamiku a vyššie priečne zrýchlenie na ceste, ako aj vylepšenú trakciu pri zrýchľovaní. O optimálnu trakciu v teréne sa stará plynulo ovládateľná uzávierka diferenciálu pre pozdĺžnu dynamiku v rozdeľovacej prevodovke, ktorá je vyhotovená ako elektromechanická lamelová spojka. Zabezpečuje, aby sa na náročnom podklade úplne rozvinul adhézny potenciál na všetkých štyroch kolesách.

Vybrať si možno z troch režimov náhonu na všetky kolesá: 4MAT pre zvýšenú dynamiku jazdy, 4H pre lepšiu trakciu v teréne a 4L pre náročný terén. Kombinácia uzávierky diferenciálu pre pozdĺžnu dynamiku (0 – 100 percent), zverného diferenciálu zadnej nápravy a redukcie sa postará o výkon na cestách aj mimo nich.

Systém náhonu na všetky kolesá, ako aj podvozok s dlhým zdvihom pruženia a svetlou výškou až 222 mm sa postarajú o vynikajúce vlastnosti v teréne. Trieda X bez námahy zdolá stúpanie do 45 stupňov, prejde vodou s hĺbkou do 60 cm a suverénne zvládne bočný náklon až takmer 50 stupňov.

Pôžitok z jazdy a zvukový komfort na úrovni osobného vozidla
S hodnotami 1 632 milimetrov na prednej náprave a 1 625 milimetrov na zadnej náprave ponúka Trieda X širší rozchod kolies ako väčšina konkurentov. Najlepšie predpoklady pre optimálnu jazdnú stabilitu a vyššie rýchlosti jazdy v zákrutách. Aj rázvor 3 150 milimetrov je dlhší v porovnaní mnohými stredne veľkými pikapmi. Tento rázvor znižuje chvenie počas jazdy a zabezpečuje pokojnú a spoľahlivú jazdu v priamom smere.

Základ pre vysoké prepravované záťaže a drsné výjazdy do terénu tvorí robustný rebrinový rám. Komfortný podvozok bol navrhnutý tak, aby pri jazde na vozovke dosahoval vysokú úroveň dynamiky a komfortu jazdy na úrovni osobných vozidiel značky Mercedes-Benz a aby v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC súčasne poskytoval najlepšie vlastnosti pre jazdu v teréne. Predná náprava s dvomi priečnymi ramenami zabezpečuje vysokú dynamiku jazdy, dobrý komfort odvaľovania a tie najlepšie terénne vlastnosti. Priečny stabilizátor zaručuje nízke bočné nakláňanie. Nezávislé zavesenie kolies vďaka odpojeniu od prednej nápravy minimalizuje prenos vibrácií na karosériu a okrem toho poskytuje vysoký komfort riadenia a zvukový komfort. Zadná náprava, ktorá je presne a s dôrazom na komfort vedená piatimi ramenami, zabezpečuje trakciu aj v tom najťažšom teréne. Umožňuje dosiahnuť veľkú svetlú výšku, pretože keď koleso prechádza ponad prekážku, nadvihne sa aj skriňa nápravy. Vysoká skrížiteľnosť osi a vysoký zdvih pruženia prinášajú ten najlepší možný kontakt kolies so zemou. Mimoriadne vysoká tuhosť tejto konštrukcie umožňuje veľmi presné vedenie kolies a vysoký komfort jazdy na ceste.

Obe nápravy sú vybavené vinutými pružinami, čo prispieva k harmonickému komfortu pruženia. Teleskopické vzpery pruženia na prednej náprave sú cez uloženie hlavy spojené s rebrinovým rámom. Sily tlmičov sa cez piestnicu prenášajú k pružnému gumovému ložisku v uložení hlavy a následne na rebrinový rám. To umožňuje konštrukciu gumového úchytu optimalizujúcu komfort. Tlmiče na zadnej náprave sú cez oporné ložisko pripevnené priamo na rebrinový rám. Takto sú vyrovnávajúce sily tlmičov pruženia dimenzované flexibilne. Počas normálnej jazdy na rovnej ceste a pomalej jazdy v teréne systém reaguje mäkko. V prípade športového spôsobu jazdenia a prudkých vyhýbacích manévrov reagujú tlmiče tvrdšie a zabezpečujú tak vysokú jazdnú stabilitu.

Vďaka presnému nastaveniu podvozka, cieleným zosilneniam štruktúry rámu a holej karosérie ako aj rozsiahlej koncepcii tesnenia ponúka Trieda X svojim cestujúcim zvukový a kmitový komfort na úrovni veľkopriestorového vozidla Triedy V.

Rozsiahla bezpečnostná výbava
Trieda X disponuje na svoj segment mimoriadne rozsiahlou komfortnou a bezpečnostnou výbavou. Základ pre vysokú úroveň ochrany cestujúcich tvorí mimoriadne stabilná karoséria s vysokopevným bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich a štruktúrou, ktorej predná a zadná časť dokážu absorbovať energiu cielenou deformáciou. K základnej výbave okrem toho patrí aj sedem airbagov a upevňovací systém na uchytenie dvoch detských sedačiek i-Size, ktoré poskytujú pasívnu bezpečnosť. Pre aktívnu bezpečnosť sú k dispozícii dva asistenčné systémy pre vodiča v podobe aktívneho asistenta brzdenia a asistenta sledovania dopravných značiek, ktoré súčasne zvyšujú bezpečnosť aj komfort. Ako top model X 350 d 4MATIC disponuje aj aktívnym asistentom udržiavania v jazdnom pruhu. Taktiež je k dispozícii ESP stabilizačný program pre jazdu s prívesom, systém na kontrolu tlaku v pneumatikách, systém núdzového volania, tempomat a vysokovýkonné svetlomety s LED, ktoré majú najvyššiu svietivosťou v segmente vďaka šiestim LED diódam. Na želanie je dostupná cúvacia kamera alebo 360-stupňová kamera. Trieda X s touto rozsiahlou výbavou spĺňa požiadavky na moderné rodinné a štýlové vozidlo.

Dve línie výbavy pre model X 350 d 4MATIC
Model X 350 d 4MATIC je dostupný s líniami výbavy PROGRESSIVE a POWER, ktoré v segmente stredne veľkých pikapov určujú nové kritériá v oblasti komfortu a hodnotného vzhľadu. Odlišujú sa dizajnom, úrovňou výbavy aj funkčnosťou. V oboch líniách je špičkový model Triedy X sériovo vybavený systémom KEYLESS-GO a 2-zónovou klimatizáciou THERMOTRONIC.

Línia PROGRESSIVE okrem iného v sériovej výbave zahŕňa: 17-palcové disky z ľahkej zliatiny so 6-lúčovým dizajnom, ventilačné dýzy v galvanizovanom striebornom chrómovom vyhotovení, kožený poťah na volante a ručnej brzde, sedadlá v čiernej látke Posadas (na želanie v imitácii kože ARTICO/mikrovlákne DINAMICA), infotainment Audio 20 USB a systém ôsmich reproduktorov.

Špičková línia výbavy POWER okrem iného sériovo ponúka pochrómovanú vizuálnu ochranu proti podbehnutiu na prednom nárazníku, pochrómovaný zadný nárazník, 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s dizajnom šiestich zdvojených lúčov, vysokovýkonné svetlomety s LED, prístrojovú dosku s veľkým matným čiernym ozdobným prvkom so vzhľadom pixlov a hornú časť v imitácii kože ARTICO, sedadlá v imitácii kože ARTICO/mikrovlákne DINAMICA v čiernej farbe (na želanie v koži vo farbe čierna alebo orechová hnedá), elektricky nastaviteľné sedadlá, ako aj infotainment Audio 20 CD s multifunkčným dotykovým poľom.

Mimoriadna výbava a rozsiahly program príslušenstva pre individuálne charakterové typy
Na ďalšiu individualizáciu je k dispozícii množstvo prvkov mimoriadnej výbavy, ako napríklad elektricky otvárané zadné okno. Okrem toho vyvinula značka Mercedes-Benz komplexný program príslušenstva, ktorým možno charakter Triedy X individuálne zmeniť. Podľa želania možno dizajn, funkčnosť alebo vlastnosti vozidla v teréne ešte výraznejšie prispôsobiť vlastným potrebám. Okrem novej športovej rúry, ktorú možno skombinovať so zvinovacím krytom v čiernej alebo striebornej farbe, sú k dispozícii na výber napríklad dizajnová rúra, odnímateľný kryt ložnej plochy, odnímateľná strecha, úložný box, obloženie korby, upevňovacie koľajničky na korbe a technická ochrana spodku. Toto príslušenstvo postupne doplní modelový program Triedy X.

Mercedes me connect – inteligentne zosieťovaný pikap
Vodiči Triedy X vďaka komunikačnému modulu s pevne zabudovanou kartou SIM profitujú vo viac ako 20 európskych krajinách z rozsiahlych služieb Mercedes me connect a prostredníctvom chytrého telefónu majú prístup k vozidlu. Služby zahŕňajú aktuálne informácie o premávke, systém núdzového volania Mercedes-Benz, základné služby Manažment údržby, Nehodový a poruchový manažment, ako aj služby Dopyt na status vozidla na diaľku a Monitorovanie vozidla. Patrí sem aj zistenie Polohy vozidla, Lokalizácia vozidla a Geografické monitorovanie vozidla. Údaje možno vyvolať pomocou chytrého telefónu, tabletu a osobného počítača ‒ kedykoľvek a z ktoréhokoľvek miesta, ak existuje internetové pripojenie. Služby možno pohodlne konfigurovať a spravovať prostredníctvom portálu Mercedes me alebo aplikácie Mercedes me. Využívanie aplikácie Mercedes me okrem toho umožňuje kompletné navigovanie od dverí k dverám. Ich využívanie je podmienené súhlasom s podmienkami používania a registráciou na zákazníckom portáli Mercedes me.

Mercedes-Benz Trieda X
Trieda X značky Mercedes-Benz bola cielene vyvinutá podľa meniacich sa požiadaviek na medzinárodných trhoch s pikapmi. Už roky neustále rastie dopyt po stredne veľkých pikapoch s vlastnosťami typickými pre osobné motorové vozidlá a komfortnými prvkami výbavy. Zároveň rastie aj podiel pikapov, ktoré sa používajú na súkromné účely. Tieto vozidlá sa už nepovažujú za čisto pracovné stroje. Značka Mercedes-Benz ako prvý prémiový výrobca reaguje na tieto zmeny – základom sú jej rozsiahle skúsenosti a spôsobilosť v oblasti vývoja úžitkových a terénnych vozidiel pre náročné pracovné úlohy ako Unimog a Trieda G alebo vozidiel ako Trieda V a Vito, ktoré sú vhodné na prácu aj voľný čas, či osobných motorových vozidiel, ktoré jedinečným spôsobom celosvetovo reprezentujú moderný luxus a vysoký pôžitok z jazdy.

Trieda X sa teda orientuje na rozličné skupiny zákazníkov: vlastníkov pôdy, napríklad farmárov v Argentíne, majiteľov podnikov, ako sú podnikatelia v Austrálii pôsobiaci v stavebníctve, rodiny vyhľadávajúce prémiové produkty, napríklad v Brazílii, trendových individualistov v Južnej Afrike alebo Veľkej Británii a športových nadšencov a dobrodruhov na Novom Zélande.

Tak ako žiadny iný pikap nová Trieda X v sebe spája zdanlivo nespojiteľné: moderný dizajn a presvedčivú robustnosť, očarujúce vlastnosti v teréne a vysokú dynamiku jazdy, štýlový komfort a premyslenú funkčnosť. Vďaka tomu je Trieda X Mercedesom medzi pikapmi. Odolný a výkonný pikap ponúka jazdné vlastnosti a manévrovateľnosť, ktoré spĺňajú mnohé nároky – so zreteľom na dynamiku jazdy, ako aj jazdný komfort.


Opisy a údaje uvedené v tejto tlačovej správe platia pre medzinárodný modelový program Mercedes-Benz. Sú možné odchýlky v závislosti od krajiny. Pri všetkých uvedených údajoch o vozidle ide o predbežné hodnoty modelu Mercedes-Benz X 350 d 4MATIC ako vozidla s ľavostranným riadením, ktoré spĺňa normu Euro 6 a je určený pre európsky trh. Trieda X je certifikovaná ako úžitkové vozidlo (N1).

Údaje o spotrebe paliva a emisiach CO2 sú predbežne a boli sprostredkované technickou službou pre cetrifikačný proces podľa pravidiel pre skúšobný proces NEJC. Typové schválenie EC a COC certifikát s oficiálnymi hodnotami ešte nie sú k dispozícii. Odchýlky medzi uvádzanými hodnotami a oficiálnymi hodnotami sú možné.


Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz pre redakciu PrePriemysel.sk
“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 1
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: