V USA predstavili elektrické nákladné vozidlá

Divízia Daimler Trucks zakladá novú globálnu organizáciu pre elektrickú mobilitu a vytvára pre ňu aj novú riadiacu funkciu. Popredný výrobca elektrických nákladných vozidiel a autobusov okrem toho v rámci Capital Market & Technology Days v USA predstavil dve nové plnoelektrické nákladné vozidlá svojej americkej dcérskej spoločnosti Freightliner.

Najväčší výrobca úžitkových vozidiel na svete predstavil v Portlande (Oregon) Freightliner eCascadia, ťažké elektrické nákladné motorové vozidlo pre diaľkovú prepravu (najväčšia prípustná celková hmotnosť >15 t). Freightliner eM2 106 pokrýva ako plnoelektrický variant stredne ťažký segment (najväčšia prípustná celková hmotnosť 9 až 12 t). Daimler Trucks North America (DTNA) plánuje počas roka odovzdať do rúk prvých zákazníkov v USA inovatívny autopark v počte 30 elektrických nákladných motorových vozidiel. Rovnako ako v prípade plnoelektrického ľahkého nákladného motorového vozidla FUSO eCanter a stredne ťažkého vozidla Mercedes-Benz eActros divízia Daimler Trucks sleduje cieľ spoločne so zákazníkmi získať ďalšie poznatky o tom, ako čo najefektívnejšie použiť elektrické nákladné vozidlá v každodennej preprave.

Obe elektrické nákladné vozidlá značky Freightliner, eActros značky Mercedes-Benz, eCanter značky FUSO ako aj plnoelektrický mestský autobus Citaro značky Mercedes-Benz a školský autobus značky Thomas Built, Saf-T Liner C2 Jouley divízie Daimler Trucks & Buses tvoria už dnes najširšie portfólio plnoelektrických úžitkových vozidiel na svete.

Martin Daum, v predstavenstve Daimler zodpovedný za nákladné vozidlá a autobusy: „Ako neohrozený líder svetového trhu s nákladnými vozidlami chceme túto pozíciu zaujať aj v oblasti elektrických nákladných vozidiel. Zavčasu sme na tom začali pracovať a našou ambíciou je v tejto oblasti nastaviť latku v každom relevantnom segmente. Založením našej novej globálnej skupiny E-Mobility Group maximalizujeme účinnosť našich investícií do tejto strategickej kľúčovej technológie. Takto dokážeme našim zákazníkom v budúcnosti ponúknuť tie najlepšie riešenia, či už ide o akumulátory, systémy nabíjania alebo manažment energie.“

Nová jednotka E-Mobility Group združí celosvetové know-how divízie Daimler Trucks pre elektrické pohony
Divízia Daimler Trucks & Buses vidí v elektrickej mobilite v prípade úžitkových vozidiel rozhodujúci faktor, aby ako líder inovácií viedla odvetvie prepravy na jeho ceste do budúcnosti bez emisií. Pritom platí cieľ: elektrická mobilita musí byť hospodárna – tak pre zákazníkov, ako aj pre výrobcu.

E-Mobility Group (EMG) zadefinuje spoločne pre všetky značky a kategórie stratégiu pre komponenty elektrického pohonu ako aj kompletné elektrické vozidlá a vypracuje – analogicky ku globálnej stratégii platforiem pre konvenčné agregáty a hnacie komponenty – celosvetovo jednotnú architektúru. EMG má globálnu štruktúru, jej zamestnanci pracujú na rôznych pozíciách v rôznych prevádzkach v celosvetovej sieti spoločnosti, okrem iných v Portlande (USA), Stuttgarte (Nemecko) a Kawasaki (Japonsko). Gesa Reimelt, v súčasnosti vedúca produktových projektov Powertrain & eDrive v divízii osobných vozidiel Mercedes-Benz, 1. júla 2018 prevzala vedenie tejto novej organizácie s celosvetovou pôsobnosťou v rámci divízie Daimler Trucks & Buses. V tejto funkcii bude predkladať správy Dr. Frankovi Reintjesovi, vedúcemu útvaru Global Powertrain & Manufacturing Engineering divízie Daimler Trucks.

„Počítame so stále sa zvyšujúcim dopytom po elektrických nákladných vozidlách a autobusoch. Potvrdzujú to aj naši zákazníci. Iba ten, kto vedie v oblasti konvenčných pohonov ako aj v oblasti elektrických pohonov, dokáže ponúknuť hospodársky a technologicky presvedčivé riešenia. V prípade konvenčných pohonov už oddávna profitujeme z našej celosvetovej stratégie platforiem. Tento prístup prevezmeme teraz aj do oblasti elektrickej mobility. S tým cieľom vytvárame E-Mobility Group, v ktorej naši experti vo všetkých možných funkciách na celom svete spoločne pracujú na tých najlepších elektrických pohonoch,“ vysvetľuje Dr. Frank Reintjes, v predstavenstve divízie Daimler Trucks & Buses zodpovedný za úseky Global Powertrain & Manufacturing Engineering.

Freightliner eCascadia a eM2 pre región NAFTA
Freightliner eCascadia vychádza z modelu Cascadia, najúspešnejšieho nákladného vozidla pre ťažkú prepravu na veľké vzdialenosti (Trieda 8) na severoamerickom trhu. Pod dlhou kapotou charakteristickou pre severoamerické ťahače bzučí takmer nehlučne 730 k. Akumulátory s kapacitou 550 kWh poskytujú dostatok energie na dojazd až 400 km (250 míľ) a za 90 minút ich možno nabiť približne na 80 percent – na zdolanie ďalších 320 km (200 míľ).

Dr. Frank Reintjes: „S našimi nákladnými vozidlami a autobusmi chceme zvýšiť úspech našich zákazníkov. Platí to pre elektrické nákladné vozidlá rovnako ako ako pre konvenčné pohony. Preto sme vozidlá eCascadia a eM2 značky Freightliner navrhli podľa konkrétnych želaní našich zákazníkov tu v USA. Ako neohrozený líder na trhu v Severnej Amerike vieme, že na trhu sa presadia iba nákladné vozidlá a autobusy, ktoré do detailu spĺňajú potreby prepravcov.“

Ešte v tomto roku by celkovo približne 30 vozidiel týchto dvoch modelov malo prejsť do rúk prvých zákazníkov v USA. S týmto inovatívnym autoparkom DTNA spolu so špeditérmi odskúša v každodennej preprave ďalšie možnosti nasadenia, aby počas ďalšieho vývoja elektrických pohonov ešte viac dokázala splniť potreby zákazníkov.

 


O Daimler Trucks North America
Daimler Trucks North America LLC, so sídlom v Portlande, Oregon, je vedúcim výrobcom ťažkých nákladných vozidiel v Severnej Amerike. DTNA vyrába a predáva vozidlá značiek Freightliner, Western Star a Thomas Built Buses. DTNA opäť posilnila svoje neohrozené postavenie na čele trhu v triedach 6 – 8 a v roku 2017 dosiahla podiel na trhu vo výške 39,3 percent v regióne NAFTA. Výrobná sieť DTNA zahŕňa deväť prevádzok. Okrem centrály a montáže v Portlande (Oregon) existujú ďalšie štyri výrobné závody v Severnej Karolíne (Cleveland, Gastonia, High Point a Mount Holly) a jeden výrobný závod v Redforde (Michigan) a v Gaffney (Južná Karolína). DTNA má v Mexiku dve ďalšie miesta výroby (Saltillo a Santiago Tianguistenco).


Tlačová správa spoločnosti Daimler pre redakciu PrePriemysel.sk
“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 3
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: