Ocenili odľahčený AMG GT R s uhlíkovým hriadeľom

Prísne podľa motta: správny materiál na správnom mieste. Prečítajte si viac:

Vďaka inteligentnému mixu materiálov sa Mercedes-AMG GT R stal víťazom prvého odovzdávania ceny Leichtbau Award Združenia nemeckých inžinierov VDI. S cieľom ďalšieho zníženia celkovej hmotnosti a celkovej optimalizácie výkonu dôsledne využíva toto športové vozidlo nové inovatívne kompozitné materiály, technológie spracovania, ako aj najmodernejšie vývojové metódy.

Cielené zdokonalené kľúčové komponenty, ako sú strecha, blatníky, nárazové prvky, vystužovacie a aerodynamické prvky, či torzná rúra, ktoré vo veľkej miere využívajú uhlíkovú konštrukciu spolu s mixom materiálov z horčíka, hliníka a uhlíkových vlákien, výrazne ovplyvňujú odľahčenú konštrukciu a funkcie vozidla Mercedes-AMG GT (kombinovaná spotreba paliva: 11,4 l/100 km, kombinované CO2 emisie: 259 g/km) s hliníkovou štruktúrou karosérie modelu Mercedes-AMG GT R.

Prísne podľa motta: správny materiál na správnom mieste. Aj napriek množstvu ďalšej výbavy sa nám celkovú hmotnosť modelu Mercedes-AMG GT R v porovnaní so základným vozidlom podarilo znížiť o 12,5 kg. Zároveň sme zlepšili statickú a dynamickú tuhosť a aerodynamický prítlak. Okrem toho sa kládol dôraz na používanie najnovších technológií, aby sa pripravila možnosť ekonomického využívania štruktúr z uhlíkových vlákien aj vo väčších množstvách.

Osobitým prvkom modelu Mercedes-AMG GT R je teleso rúry kĺbového hriadeľa z uhlíkových vlákien. Torzná rúra umožňuje veľmi priame, dynamicky optimalizované prepojenie motora a prevodovky s vysokou tuhosťou pri ohybe a torznou tuhosťou s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu. Štrukturálny konštrukčný diel zabezpečuje nanajvýš priamu odozvu a prispieva k vyváženému rozloženiu hmotnosti vozidla. Monolitický uzáver z uhlíkových vlákien spolu s hnacím hriadeľom, ktorý je tiež z uhlíkových vlákien, bezproblémovo ovládajú enormný krútiaci moment 700 Nm v modeli Mercedes-AMG GT R s výkonom 585 k.

Torzná rúra zvládne pritom nielen veľké sily a momenty v jazdnom režime, ale znesie aj dynamické zmeny zaťaženia a vrcholné zaťaženie pri športovom spôsobe jazdy. Navyše presvedčí táto inovácia v extrémnom prípade svojimi dobrými vlastnosťami pri nehode bez jej vytrhnutia alebo vylomenia. Vďaka optimálnemu zosúladeniu vlastností hnacieho hriadeľa pri kmitaní, ktorý je taktiež vyrobený z uhlíkových kompozitných vlákien, s vlasnosťami torznej rúry sú uspokojené aj tie najvyššie nároky na prenos hluku a vibrácií do vozidla (NVH).

Kongres VDI Leichtbaukongress udeľoval po prvýkrát cenu Leichtbau Award
Pod odborným dohľadom združenia VDI-GME (VDI-Gesellschaften Materials Engineering) a združenia pre techniku vozidiel a dopravnú techniku (VDI-FVT) organizovalo Združenie nemeckých inžinierov (VDI) a združenie Technologienetzwerk Carbon Composites e.V. (Sieť technológií uhlíkových kompozitov pre automobilový priemysel) spoločne Kongres Leichtbaukongress. V rámci kongresu sa prvýkrát udelila cena Leichtbau Award.

Na foto:
Mercedes-AMG GT R vyhral ocenenie Leichtbau Award Združenia nemeckých inžinierov VDI za inteligentný materiálový mix. Dr. Karl-Heinz Füller, Daimler AG, Prof. Hubert Jäger, CC e.V. predseda predstavenstva, Ralf Bernhardt, Mercedes-AMG GmbH, Anne Bieler-Bultmann, VDI, Heinrich Timm, manažér kongresov a člen predstavenstva CC e.V., Asmir Salkic, Daimler AG.

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o s právami vyhradenými na uverejnenie spravodajstvom Prepriemysel

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: