Ocenili odľahčený AMG GT R s uhlíkovým hriadeľom

Prísne podľa motta: správny materiál na správnom mieste. Prečítajte si viac:

Vďaka inteligentnému mixu materiálov sa Mercedes-AMG GT R stal víťazom prvého odovzdávania ceny Leichtbau Award Združenia nemeckých inžinierov VDI. S cieľom ďalšieho zníženia celkovej hmotnosti a celkovej optimalizácie výkonu dôsledne využíva toto športové vozidlo nové inovatívne kompozitné materiály, technológie spracovania, ako aj najmodernejšie vývojové metódy.

Cielené zdokonalené kľúčové komponenty, ako sú strecha, blatníky, nárazové prvky, vystužovacie a aerodynamické prvky, či torzná rúra, ktoré vo veľkej miere využívajú uhlíkovú konštrukciu spolu s mixom materiálov z horčíka, hliníka a uhlíkových vlákien, výrazne ovplyvňujú odľahčenú konštrukciu a funkcie vozidla Mercedes-AMG GT (kombinovaná spotreba paliva: 11,4 l/100 km, kombinované CO2 emisie: 259 g/km) s hliníkovou štruktúrou karosérie modelu Mercedes-AMG GT R.

Prísne podľa motta: správny materiál na správnom mieste. Aj napriek množstvu ďalšej výbavy sa nám celkovú hmotnosť modelu Mercedes-AMG GT R v porovnaní so základným vozidlom podarilo znížiť o 12,5 kg. Zároveň sme zlepšili statickú a dynamickú tuhosť a aerodynamický prítlak. Okrem toho sa kládol dôraz na používanie najnovších technológií, aby sa pripravila možnosť ekonomického využívania štruktúr z uhlíkových vlákien aj vo väčších množstvách.

Osobitým prvkom modelu Mercedes-AMG GT R je teleso rúry kĺbového hriadeľa z uhlíkových vlákien. Torzná rúra umožňuje veľmi priame, dynamicky optimalizované prepojenie motora a prevodovky s vysokou tuhosťou pri ohybe a torznou tuhosťou s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu. Štrukturálny konštrukčný diel zabezpečuje nanajvýš priamu odozvu a prispieva k vyváženému rozloženiu hmotnosti vozidla. Monolitický uzáver z uhlíkových vlákien spolu s hnacím hriadeľom, ktorý je tiež z uhlíkových vlákien, bezproblémovo ovládajú enormný krútiaci moment 700 Nm v modeli Mercedes-AMG GT R s výkonom 585 k.

Torzná rúra zvládne pritom nielen veľké sily a momenty v jazdnom režime, ale znesie aj dynamické zmeny zaťaženia a vrcholné zaťaženie pri športovom spôsobe jazdy. Navyše presvedčí táto inovácia v extrémnom prípade svojimi dobrými vlastnosťami pri nehode bez jej vytrhnutia alebo vylomenia. Vďaka optimálnemu zosúladeniu vlastností hnacieho hriadeľa pri kmitaní, ktorý je taktiež vyrobený z uhlíkových kompozitných vlákien, s vlasnosťami torznej rúry sú uspokojené aj tie najvyššie nároky na prenos hluku a vibrácií do vozidla (NVH).

Kongres VDI Leichtbaukongress udeľoval po prvýkrát cenu Leichtbau Award
Pod odborným dohľadom združenia VDI-GME (VDI-Gesellschaften Materials Engineering) a združenia pre techniku vozidiel a dopravnú techniku (VDI-FVT) organizovalo Združenie nemeckých inžinierov (VDI) a združenie Technologienetzwerk Carbon Composites e.V. (Sieť technológií uhlíkových kompozitov pre automobilový priemysel) spoločne Kongres Leichtbaukongress. V rámci kongresu sa prvýkrát udelila cena Leichtbau Award.

Na foto:
Mercedes-AMG GT R vyhral ocenenie Leichtbau Award Združenia nemeckých inžinierov VDI za inteligentný materiálový mix. Dr. Karl-Heinz Füller, Daimler AG, Prof. Hubert Jäger, CC e.V. predseda predstavenstva, Ralf Bernhardt, Mercedes-AMG GmbH, Anne Bieler-Bultmann, VDI, Heinrich Timm, manažér kongresov a člen predstavenstva CC e.V., Asmir Salkic, Daimler AG.

Zdroj: Tlačová správa spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o s právami vyhradenými na uverejnenie spravodajstvom Prepriemysel

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: