Model 3 dosiahol najnižšiu pravdepodobnosť úrazu zo všetkých automobilov

Americká NHTSA (národná správa bezpečnosti cestnej premávky) vydala štatistiky pre pravdepodobnosť úrazu v Tesla Model 3. Auto dosiahlo najnižšiu pravdepodobnosť úrazu než akéhokoľvek iné vozidlo testované agentúrou. Dá sa teda povedať, že elektromobil je najbezpečnejšie auto v rámci štandardov.

Hodnotenie prišlo  pár týždňov potom, čo NHTSA udelilo Modelu 5 hviezdičiek za bezpečnosť. Vozidlo dosiahlo hodnotenie piatich hviezdičiek v každej kategórii, čo je skvelé, avšak nič neznáme pre Teslu.

V tom čase Elon Musk povedal, že nasledujúca štatistika pravdepodobnosti úrazu od NHTSA môže ukázať, že vozidlo je bezpečnejšie, než systém ukazuje. Tesla vytiahla dáta z NHTSA a zistila, že verzia Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive (dlhý dojazd s pohonom na zadné kolesá) mal najnižšiu pravdepodobnosť úrazu zo všetkých vozidiel, ktoré organizácia otestovala.

Vo svojom blogu Tesla napísala:

„NHTSA otestoval Model 3 Long Range Rear-wheel Drive ako súčasť svojho programu. Ten sa skladá zo série názarových testov s cieľom vypočítať pravdepodobnosť vážneho zranenia tela pri náraze z prednej časti, boku alebo prevrátenia. Údaje ukazujú, že pasažieri majú v Modely 3 najmenšiu pravdepodobnosť prísť k vážnemu úrazu.

Predchádzajúce testy Modelu S a Model X stále držia rekord pre druhé a tretie najbezpečnejšie autá, čím sa Tesla stala najlepšie hodnotenou spoločnosťou v NHTSA. Očakávame podobné výsledky pri ďalších variantoch Modelu 3.“

Tu je top 50 vozidiel za posledných 7 rokov:

zdroj fotografie: electrek.co

Vo svojom blogu Tesla taktiež vysvetlila, ako Model 3 dosiahol takúto úroveň bezpečnosti:

„Okrem našej váhovej distribúcie 50/50 bol Model 3 taktiež vytvorený s extrémne nízkym polárnym momentom zotrvačnosti. To znamená, že najťažšie súčiastky sú umiestnené blízko k centru gravitácie. Hoci Model 3 nemá žiadny motor, jeho výkon je podobný tomu ako „stredne výkonné auto“. Vďačí najmä svojej vycentrovanej batérii (najťažšia súčiastka auta) a faktu, že zadný motor Modelu 3 je umiestnený tesne pred zadnou nápravou auta a nie za ňou. Nielenže architektúra takto zlepšuje celkovú obratnosť a ovládanie auta, taktiež zlepšuje schopnosť stabilného ovládanie minimalizovaním rotačnej kinetickej energie.“

Tesla okrem toho vidala niekoľko videí z porovnania nárazových testov.

Predný náraz:

Airbagy:

Náraz na stĺp:

Bočný náraz:


zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 3
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: