Volkswagen potvrdil, že pre rok 2025 plánuje solid-state batérie

Solid-state batérie niekedy znejú ako chýbajúca časť skladačky, ktorá by dostala elektromobily do mainstream vlastníctva. Zoznam potenciálnych výhod solid-state technológie, ktorá by nahradila polymérové/gélové elektrolyty častokrát používané v lítium-iónových článkoch sú pôsobivé. Dlhší dojazd, menšia váha, znížená šanca požiaru, ľahšie chladenie a klimatizácia, rýchlejšie nabíjanie a dlhšia životnosť. To je dosť.

Každá automobilka, ktorá môže kapitalizovať na solid-state technológii pred konkurentmi bude mať pravdepodobne výhodu na trhu. Nebude to však pravdepodobne taká veľká zmena, ako niektorí ľudia predpovedali na začiatku tejto dekády. Automobilky tlmia prehnané očakávania od toho, čo technológia dokáže a ako rýchlo príde.

Volkswagen battery development timeline

zdroj fotografie: greencarreports.com

Energetická hustota (objem a váha) sa každé dva až tri roky zvyšuje v miere 30 %. Táto miera má spomaliť. Bloomberg New Energy Finance predpovedá, že medzi rokmi 2018 až 2020 sa má zlepšiť iba o 5-7 %.

Využitie solid-state batérii môže viesť k ďalšiemu prelomu v druhej polovici nasledujúcej dekády,“ tvrdí Thomas Ulbrich, ktorý je členok predstavenstva Volkswagen Group  pre manažment e-mobility. Ulbrich poznamenal, že obmedzený počet vozidiel so solid-state batériami príde na trh pravdepodobne v roku 2023.

To korešponduje s technickým vývojom Volkswagenu. V ceste však stále stoja prekážky.

BMW taktiež očakáva, že solid-state batérie sa po prvýkrát objavia niekedy okolo roku 2025. Obe automobilky však môže predbehnúť Toyota, ktorá plánuje urobiť veľký krok do vysokých predajov s elektromobilmi.

Nečakajte však, že sa solid-state batérie v najbližšej dobe začnú predávať v 10-tisíc kusoch. Volkswagen plánuje možnosť využitia solid-state batérii v niektorých vozidlách, avšak to neznamená, že sa stanú v elektromobiloch bežnými až do roku 2030. V tom čase plánuje nemecká automobilka vyrábať 10 miliónov elektromobilov ročne.

Rovnaký postoj k technológii majú aj ďalšie automobilky ako BMW, Audi a dokonca i Tesla. Je možné, že veľkí hráči sú príliš konzervatívni a dlhšia časová línia je nevyhnutná. Iba čas všetko ukáže. Nové automobilky ako Dyson a Fisker plánujú vstúpiť do elektromobilov rovno už so solid-state technológiou.

VW Battery Packs

zdroj fotografie: greencarreports.com


zdroj: greencarreports.com, zdroj titulnej fotografie: greencarreports.com

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 2
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: