Ultrarýchle prepravné tunely ako vízia Elona Muska

V Kalifornii sa plánuje výstavba nového typu rýchlostnej železnice, ktorá sa však miliardárovi a vizionárovi Elonovi Muskovi vôbec nepozdáva. Myslí si, že omnoho lepšia bude výstavba rýchlostných tunelov tzv. Hypeloop na prepravu ľudí, kde by súpravy boli prepravované ako projektily.

Cesta z Los Angeles do San Francisca čo je cestami vzdiaľená 615 km a automobilom trvá takmer 6 hodín by tunelom trvala len okolo 30 minút!

Musk, spoluzakladateľ PayPalu, SpaceX a Tesly, je naozaj znechutený, aká neefektívna by bola výstavba novej železnice. Myslí si, že v Sillicon Valley, kde sa dejú úžasné veci a nové objavy, by malo mesto investovať do lepšej alternatívy. Preto poskytol návrh rýchlostných tunelov, ktorý by stál 6 až 10 miliárd dolárov na vybudovanie a cestovalo by sa v menších súpravách ultravysokou rýchlosťou za cenu okolo 20 dolárov za cestu. Princíp by bol založený na vystrelení súprav do vákuových tunelov, kde by súpravy cestovali rýchlosťou až neuveriteľných 6500 km/hod.

V porovnaní so železnicami ktoré plánuje Kalifornia vybudovať by sa celkové náklady za výstavbu vyšplhali až na desiatky miliárd dolárov. Navyše by pasažieri museli zaplatiť mnohonásobne viac a to až 50-100 dolárov za cestu. Samotná rýchlosť vlaku by bola len 320 km/hod.

Najnovšie sa uvažuje o spojení Bratislavy a Viedne, čo by trvalo asi len 8 minút.

Musk si myslí, že by preprava cez Hyperloop mala byť považovaná za nový spôsob prepravy budúcnosti. Je taktiež omnoho bezpečnejšia a efektívnejšia, dodáva.

Ponúkame Vám k nahliadnutiu video priamo z výstavby Hyperloop od BBC.

 

Zdroj zdnet

Zdroj: zdnet

[simppleboxshortcode]

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: