Ultrarýchle prepravné tunely ako vízia Elona Muska

V Kalifornii sa plánuje výstavba nového typu rýchlostnej železnice, ktorá sa však miliardárovi a vizionárovi Elonovi Muskovi vôbec nepozdáva. Myslí si, že omnoho lepšia bude výstavba rýchlostných tunelov tzv. Hypeloop na prepravu ľudí, kde by súpravy boli prepravované ako projektily.

Cesta z Los Angeles do San Francisca čo je cestami vzdiaľená 615 km a automobilom trvá takmer 6 hodín by tunelom trvala len okolo 30 minút!

Musk, spoluzakladateľ PayPalu, SpaceX a Tesly, je naozaj znechutený, aká neefektívna by bola výstavba novej železnice. Myslí si, že v Sillicon Valley, kde sa dejú úžasné veci a nové objavy, by malo mesto investovať do lepšej alternatívy. Preto poskytol návrh rýchlostných tunelov, ktorý by stál 6 až 10 miliárd dolárov na vybudovanie a cestovalo by sa v menších súpravách ultravysokou rýchlosťou za cenu okolo 20 dolárov za cestu. Princíp by bol založený na vystrelení súprav do vákuových tunelov, kde by súpravy cestovali rýchlosťou až neuveriteľných 6500 km/hod.

V porovnaní so železnicami ktoré plánuje Kalifornia vybudovať by sa celkové náklady za výstavbu vyšplhali až na desiatky miliárd dolárov. Navyše by pasažieri museli zaplatiť mnohonásobne viac a to až 50-100 dolárov za cestu. Samotná rýchlosť vlaku by bola len 320 km/hod.

Najnovšie sa uvažuje o spojení Bratislavy a Viedne, čo by trvalo asi len 8 minút.

Musk si myslí, že by preprava cez Hyperloop mala byť považovaná za nový spôsob prepravy budúcnosti. Je taktiež omnoho bezpečnejšia a efektívnejšia, dodáva.

Ponúkame Vám k nahliadnutiu video priamo z výstavby Hyperloop od BBC.

 

Zdroj zdnet

Zdroj: zdnet

[simppleboxshortcode]

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona. Ochrana osobných údajov 

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: