Rozhovor s generálnym riaditeľom spoločnosti KNOTT

Knott, s.r.o, Modra je výrobná spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1991 a po roku zabezpečovania predaja produktov Knott z Nemecka zahájila vlastnú výrobu komponentov pre prívesy. Knott v Modre je jedným z pilierov skupiny, dodávajúcich produkty exkluzívne vyrábané len v Modre pre ostatných členov holdingu, ale aj široký sortiment pre priamych zákazníkov v celej EU aj USA.

IMG_0311

Ing. Dušan Špánik,
Generálny riaditeľ KNOTT spol. s r.o.

1.Ste súčasťou nemeckej skupiny KNOTT-Holding GmbH. Priblížte nám vašu materskú spoločnosť a aké postavenie patrí v rámci nej vášmu podniku?

Firmu Knott založil pán Valentin Knott senior v Bavorsku v roku 1937. Aktuálne ju vedie jeho syn tiež Valentin Knott.

Firma sa zaoberá výrobou náprav a bŕzd pre prívesovú techniku, ako aj výrobou priemyselných bŕzd pre použitie v stavebných a poľnohospodárskych strojoch, vysokozdvižných vozíkoch, komunálnych vozidlách, traktoroch a aj v špeciálnych vozidlách.

„Materská spoločnosť“ – toto označenie majiteľ pán Knott nemá rád – on hovorí, že firmy Knott sú na jednej úrovni, takže sestry. Nástupom syna zakladateľa do vedúcej pozície sa začali zahraničné aktivity firmy Knott a popri dvoch závodoch v Nemecku vznikli ďalšie v Taliansku, Anglicku, USA. Prvým krokom smerom na východ bolo založenie Knott, s.r.o., v bývalom Česko-Slovensku v Modre. Nasledovali firmy v Poľsku, Maďarsku, Rumunsku, Rakúsku, atď.

2.Predstavte vašu spoločnosť z pohľadu súčasných ekonomických ukazovateľov – objem výroby, obrat a pod. Aké sú dlhodobé trendy týchto ukazovateľov a ich vyhliadky do budúcnosti?

Knott, s.r.o, dosahuje obrat na úrovni 22 mil. EUR.  Po období krízy v rokoch 2008-2009, keď ekonomické parametre aj výroba klesli, sa situácia rok od roka zlepšuje. Aktuálne pracujeme na 2 smeny a viacero pracovísk nepretržite. Máme vyše 200 zamestnancov. Rozširujeme naše výrobné portfólio a dlhodobý rastový trend je skutočnosťou.

3.Aký je váš súčasný výrobný program a ktoré produkty patria medzi ťažiskové?

Vyrábame ročne okolo 30 tisíc nebrzdených aj brzdených prívesových náprav okolo 25 tisíc nájazdových bŕzd a  ojí, viac ako 100 tisíc ťažných tyčí, vyše 2 milióny čeľustí, aj vyše 5 tisíc priemyselných bŕzd a ich diely.

Napríklad z prívesovej techniky podvozky, rámy, špeciálne riadené nápravy pre poľnohospodárstvo, kompletné špeciálne prívesy a letiskové prívesy na kontajnery a batožinu.

4.Pre svojich zákazníkov dokážete  vytvoriť produkt na mieru. Venujete sa na Slovensku aj vývoju?

Venujeme sa vývoju produktov, prívesovej techniky, ako aj prípravkov a jednoúčelových zariadení. Zlepšovaním našich produktov sa snažíme vyhovieť požiadavkám zákazníka. Zaisťujeme celý vývojový kolobeh od myšlienky cez dokumentáciu, výrobu prototypov, laboratórne aj cestné skúšky až po schvaľovacie protokoly a zavedenie do sériovej výroby.

5.Aké sú najnovšie trendy v tomto odvetví a požiadavky zákazníkov?

Trendom sú kompletné služby, podvozky zmontované s rámom, s nastaveným brzdovým systémom. Mnohé špeciálne prevedenia, samozrejme rýchlejšie dodávky.

6.Čo považujete za silné stránky a v čom tkvejú konkurenčné výhody vašej spoločnosti?

Na jednej strane je to komplexná vlastná výroba produktov od hutného materiálu, plechov, výliskov, odliatkov a výkovkov až po hotové produkty – takže prakticky máme všetko v našich rukách a môžeme ručiť za kvalitu. Vo výrobnom procese je to zváranie, spracovanie plechu (vypaľovanie, ohýbanie), trieskové obrábanie, lepenie a montáž.

Na druhej strane poskytujeme zákazníkovi kompletné služby od účasti pri vývoji jeho nového produktu, cez skúšky až po sériovú výrobu, tým pádom spolu so zákazníkom vytvoríme partnerský vzťah a spoločne nájdeme optimálne riešenie po technickej aj cenovej stránke.

7.Využitie vašich produktov je široké naprieč spektrom viacerých odvetví. Ktoré z partnerských spoločností patria k vašim najvýznamnejším zákazníkom?

Dodávame podvozkové skupiny pre najväčšieho výrobcu karavanov v Európe, firmu Hobby v Nemecku, podvozky a chassis na mobilné kompresory firiem Doosan, ComAir, Kaeser, Putzmeister, Lancy a Atmos ako aj výrobcom prívesných vozíkov všetkých druhov a prevedení, napríklad firmám  Agados, Pongratz a ďalším.

Z oblasti priemyselných bŕzd – bubnové brzdy pre Hriňovské strojárne, Poclain Hydraulic, lamelové a pásové brzdy pre Zetor.

8.Pristúpili ste v nedávnom období k investíciám do modernizácie vašich výrobných priestorov alebo technológií zvyšujúcich kvalitu výroby a pod.? Na čo sa chcete zamerať vo vašich ďalších investičných projektoch?

Investície do modernizácie výrobných zariadení plynú priebežne. Vždy nakupujeme nové technológie na poslednom stupni ich vývoja od renomovaných firiem so zaručeným servisom na Slovensku. Tam, kde je to možné sa zameriavame na automatizáciu produkcie. Tak sme inštalovali automatickú lepiacu linku na brzdové čeľuste a ich skladanie. Investovali sme do strojov na spracovanie plechu ako aj robotickú obsluhu obrábacích centier vrátane automatického merania a spätnej korekcie nastavení nástrojov. Tento rok sme rozšírili náš park obrábacích strojov o univerzálny CNC stroj Integrex od firmy Mazak.

9.Niektoré spoločnosti pociťujú nedostatok kvalifikovaných zamestnancov. Štát sa snaží dať pomocnú ruku aj formou podpory tzv. duálneho vzdelávania. Využívate túto možnosť aj vo vašej spoločnosti? Ak áno, aké sú vaše doterajšie skúsenosti?

Máme podobné problémy hlavne v obsluhe CNC strojov, ktoré bežia nonstop. Zapojili sme sa do duálneho vzdelávania. V septembri nastupuje do tohto procesu prvých 5 učňov so zameraním operátora počítačovo riadených strojov do školy v Trnave.

Zverejnené s priamym povolením KNOTT spol. s r.o.

[simppleboxshortcode]

  •  
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?

Chyba v texte

Nasledujúci text bude odoslaný našim redaktorom: