Mercedes-Benz GLB: priestranný a robustný kompakt

Značka Mercedes-Benz ukazuje konceptom GLB ďalšie nápady spojené s vozidlom SUV. Zameriava sa na ponuku priestoru a robustnosť: vozidlo (dĺžka/šírka/výška: 4 634/1 890/1 9001 mm) ponúka vďaka dlhému rázvoru kolies (2 829 mm) miesto pre sedem osôb a priam vyhľadáva drsné poľné cesty.

Koncept Mercedes-Benz GLB sa vyznačuje mohutnými rozmermi inšpirovanými svetom kompaktných SUV. Rovná predná časť s výraznými svetlometmi MULTIBEAM LED rovnako ako krátke previsy vpredu a vzadu svedčia o génoch terénneho vozidla.

Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz GLB

Široké terénne pneumatiky sú obuté na 17-palcových diskoch v dvojfarebnom vyhotovení.

Interiér konceptu GLB sa začleňuje do rodiny nových kompaktných modelov značky Mercedes-Benz. Prvýkrát v kompaktnom vozidle značky Mercedes-Benz disponuje aj tretím radom sedadiel s dvomi samostatnými sedadlami, ktoré možno sklopiť do dna batožinového priestoru.

Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz GLB

Na uľahčenie nástupu do oblasti tretieho radu sedadiel disponujú sedadlá druhého radu funkciou EASY-ENTRY pre jednoduché skolepnie operadla a posun sedadla smerom dopredu. V druhom a treťom rade sedadiel možno celkovo upevniť štyri detské sedačky.

Pred vodičom sa nachádza širokouhlý kokpit, ovládanie a zobrazenie sa uskutočňujú prostredníctvom MBUX.

Mercedes-Benz GLB

Mercedes-Benz GLB

Koncept GLB poháňa štvorvalcový benzínový motor M 260 s dvojspojkovou 8-stupňovou prevodovkou 8G-DCT, maximálny výkon je 165 kW (224 k), maximálny krútiaci moment 350 Nm.

V bloku motora z hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom s liatinovými vložkami valca sa skrýva povrchová úprava valcov CONICSHAPE®. V štvorventilovej hlave valca z hliníka sa nachádza variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC, ktorý umožňuje dvojstupňové nastavenie zdvihu nasávacích ventilov.

Koncept GLB využíva systém pohonu 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Ovládanie DYNAMIC SELECT umožňuje meniť jeho charakteristiku.

V režimoch Eco a Komfort sa využíva rozdelenie náhonu v pomere 80 : 20 (predná náprava : zadná náprava), v režime Šport je to 70 : 30. V terénnom režime sa spojka pripájania náhonu všetkých kolies používa ako medzinápravá uzávierka diferenciálu, základné rozdelenie je rovnomerné 50:50.


Tlačová správa Daimler pre Prepriemysel.sk

Viac informácií na www.mercedes-benz.sk

„Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme“

0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt | Cenník

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?