Audi spúšťa elektrické SUV e-tron s cenou 74800 dolárov

Po rokoch teasovania s konceptmi a prototypmi Audi konečne spustilo produkčnú verziu elektrického SUV e-tron v USA. Špeciálna „Edícia jedna“ sa na trh dostane v druhom kvartáli 2019 s cenou 86 700 dolárov (73 627 eur), za ktorou bude nasledovať základná verzia s cenou 74 800 dolárov (63 521 eur). Dostupné sú oficiálne vlastnosti a prvé fotky na produkčnú verziu vozidla.

Minulý týždeň Audi začalo pred predstavením s reklamnou kampaňou pre elektromobil. Kampaň prebiehala aj počas odovzdávania cien Emmy. Na skutočné predstavenie spoločnosť pozvala stovky ľudí do San Francisca.

Na základe fotiek s prototypom v „kamufláži“ z minulosti sme mali celkom dobrú predstavu, ako bude auto vyzerať. Tentokrát sme však mohli vidieť produkčnú verziu bez akéhokoľvek skrývania.

AudiAudiAudi

zdroj fotografie: electrek.co

Audi predviedlo médiám, dílerom a zamestnancom základnú technológiu, ktorú vyvinula pre vozidlo. Automobilka vyvinula novú 95 kWh batériu vybavenou 36 modulmi použitím lítium-iónových článkov.

Batéria váži okolo 699 kg a má väčšinou rovný tvar, aby sa zmestila na spodok vozidla na platformu podobnú skateboardu, čo sa stalo štandardom pri nových elektromobiloch. Ochranný kryt vzadu na vozidle je trochu vyšší, pretože má druhú vrstvu batériových modulov.

Audi vytvorilo termálny manažment chladenia vodou, ktorý prenáša teplo prostredníctvom spodnej časti batérie cez gél okolo každého modelu. Automobilka tvrdí, že systém termálneho manažmentu umožní e-tron naplno využívať výkon bez straty a vedie k nabíjacej úrovni 150 kW.

Ešte pôsobivejšia je integrovaná havarijná štruktúra batérií, ktorá je vytvorená odstránenie energie pri kolízii okolo batériových modulov:

Audi

zdroj fotografie: electrek.co

Audi tvrdí, že dojazd je 400 km. Ten sa však po oficiálnych testoch pravdepodobne zníži. Čo sa týka výkonu, môžete ho využívať naplno, iba ak využívate tzv. „boost“ mód. Oba elektromotory, jeden vpredu a jeden vzadu, sú AC indukčné motory.

Zadný je schopný výkonu 165 kW (221 koní), avšak 25 kW je rezervovaných pre „boost“ mód. Čo sa týka predného motora, je schopný 135 kW (181 koní) s 10 kW obmedzenými na boost mód:

Audi

zdroj fotografie: electrek.co

Pridáva to k celkovému výkonu 300 kW medzi dvomi motormi a Audi tvrdí, že môže viesť k akcelerácii z 0-100 km/h za 5,7 sekúnd. To je dobrý výkon na SUV takej veľkosti.

To, kde sa e-tron odlišuje od iných elektrických SUV a elektromobilov, je jeho rýchlosť nabíjania. Z dnešných produkčných elektromobilov má najrýchlejšie nabíjanie Tesla pri nabíjacej miere 120 kW. Kalifornská automobilka to dokázala vďaka vlastnému vývoju batérii a vlastnej sieti nabíjačiek Supercharger.

Teraz niekoľko spoločností, vrátane Audi a materskej spoločnosti Volkswagen, Electrify America a Ionity začali rozmiestňovať nabíjacie stanice s vyššou kapacitou v rozmedzí 150 – 350 kW.

Audi sa stalo prvou automobilkou, ktorá využije nové stanice s produkčným osobným vozidlom. Automobilka tvrdí, že e-tron sa dokáže nabiť pri kapacite 150 kW z 0-80 % za 30 minút.

Avšak, ako pri iných elektromobilov, väčšina nabíjania prebehne doma a cez noc. Preto Audi zahrnulo do auta 11 kW nabíjačku. Automobilka taktiež plánuje ponúknuť možnosť dvojitej nabíjačky, aby využila výhody nabíjačiek 2. úrovne.

Kupujúci si budú môcť vybrať z rôznych možností nabíjačiek pri kúpe:

Audi

zdroj fotografie: electrek.co

Audi taktiež ponúkne vlastnú nabíjačku 2. úrovne:

 

zdroj fotografie: electrek.co

Aby spoločnosť doplnila svoju ponuku nabíjania, plánuje vyrobiť niektoré svoje produkty z recyklovaných materiálov batérii. Automobilka uvažuje o možnosti využiť staršie batériové moduly na vytvorenie mobilných nabíjačiek, ktoré by nabíjali auto napr. počas parkovania, kedy nabíjačka nie je dostupná.

E-tron bude taktiež prvé auto, ktoré využije technológiu „virtuálneho bočného zrkadla“:

Audi

zdroj fotografie: electrek.co

Táto funkcia umožní Audi zlepšiť svoju efektivitu. Regulácia umožňuje tento typ zrkadla použiť iba v Európe, avšak Audi v súčasnosti lobuje za to i v USA. V Európe bude táto možnosť stáť 1400 eur.

Zrkadlo je vymenené kamerou s malým puzdrom a OLED displej vo vnútri dverí. Funkcia má potenciál zvýšiť efektivitu všetkých vozidiel. Tu je ukážka dema:

zdroj fotografie: electrek.co

Audi taktiež predviedlo displej s informačným systémom. Je podobný tomu, ktorý nájdete v Audi A8, avšak s niekoľkými funkciami navyše pre manažovanie elektromobilu.

Je toho veľa, na čo sa môžu fanúšikovia elektromobilov tešiť. Z technologického uhľa pohľadu ide o solídny nový elektromobil od tradičnej automobilky. Nemá čudný dizajn a posúva nabíjanie elektromobilov vpred aspoň postupne. Aj napriek tomu, že je zakorenené medzi autami so spaľovacím motorom, je to vozidlo, na ktoré je Audi hrdé a aktívne sa ho bude snažiť predať.


zdroj: electrek.co, zdroj titulnej fotografie: electrek.co

“Našli ste chybu v texte? Vyznačte chybnú časť textu a stlačte CTRL+ENTER. Ďakujeme”

  • 7
  •  
  •  
0 komentárov

Leave a reply

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov stránky prepriemysel.sk je bez predchádzajúceho písomného súhlasu prepriemysel.sk porušením autorského zákona.

 Ochrana osobných údajov | O nás | Kontakt

“.

Log in with your credentials

Forgot your details?